Krafft Musli

M

Mhiloy

Hej!
Jag har en fjording och har tänkt att börja med Krafft Musli.
Finns det någon här som ger det till sin häst och i så fall, är det bra?
:d
Ger ni det i samband med havre och mineraler eller bara mineraler?

Tacksam för svar! Vill veta så mycket som möjligt om Muslin! :rofl:
Och en fråga till, vad kostar en säck? Hälsningar Millan :banana:
 
Sv: Krafft Musli

Jag tycker det är för dyrt.
Finns mång andra bra muslifoder som är mkt billigare.
 
Sv: Krafft Musli

KRAFFT Müsli ÄR DYRT!! Nästan 200:- för 25 kg!! :smirk: Sen innehåller det ju varken mineraler eller vitaminer. Nä, det finns som sagt helt klart många andra bra müsli foder, som är mycket BILLIGARE & då innehåller det även oftast mineraler & vitaminer. ;)
 
Sv: Krafft Musli

Varför vill du börja ge müsli?

Det finns inga regler för vad du ska ge för övrigt foder/mineraler till müslin, kanske räcker det med bara müslin, i andra fall måste du fodra upp med proteinfoder osv.. Allt beror på höets värden, har du en höanalys som du grundar ditt beslut på? Att du vill börja med müsli alltså, eller är det för att det "verkar" bra, eller att andra i stallet ger det? Bara lite nyfiken.

MVH Nina
 
Sv: Krafft Musli

Kommer inte ha någon tillgång på kross o vill inte köpa krossad havre i säck, därför vill ja ha musli
 
Sv: Krafft Musli

Vad finns det för andra bra muslifoder? menar du eggersmann? de har ja gett innan,men tyckte de va ganska dyrt.
 
Sv: Krafft Musli

Det finns ju bla. fibergi müsli, hippo müsli, mustang müsli mm.. Alla dessa innehåller dessutom mineraler & vitaminer, som inte krafft müsli gör + att det är BILLIGARE. ;)

Men som Nina83 skrev; Allt beror egentligen på höets värden, har du en höanalys som du grundar ditt beslut på???
 
Sv: Krafft Musli

Men det svaret förklarar ju inte varför müsli skulle passa?? :confused: Höanalys, har du det?
 

Liknande trådar

Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 884
Senast: MiniLi
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 504
Senast: Stinaelin
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 271
Övr. Hund Inser att det kanske inte finns något bra svar på min fråga men tänker att om någon har nåt bra tips så är det här på Buke i alla fall...
Svar
16
· Visningar
1 537
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp