Krafft Max Balance SPC

Sv: Krafft Max Balance SPC

Har en kompis som jobbat i stall sponsrat av krafft, hon talar bara gott om detta foder och tycker att min häst borde äta av det. (pigg, lätt för att bli lös i magen) fodret är ganska dyrt och kostar väl runt 300 kr/säck.

Inga erfarenheter, men är inte 25% stärkelse rätt mycket för en känslig mage??O_o

jo visserligen något. Men jag pratade med min foderrådgivare som meddelade att det är som absolut högst 25% , egentligen mindre enligt undersökningar eller ngt. Minns inte riktigt. Och att det skulle vara mer skonsamt iochmed meltade havren så bättre än 25% stärkelse i foder som inte behandlats på samma sätt. (återigen minns jag lite luddigt, men skulle inte bli alltför orolig över siffran 25)

Min häst har tålt fodret bra jämfört med andra pelleterade foder. Och känns lite skonsammare än ren havre? Och det där med hjälp med vätskebalans och blabla känns ju inte som något negativt iallafall.

Jag la till det här fodret till min häst med ett litet hastigt beslut. (brukar tänka, räkna, kolla upp, höra mig för mer osv) Men har inte alls varit lika noggrann den här gången men jag tycker det gått bra hittills.

Så nu i efterhand tänkte jag göra lite mer research för att bedöma om jag ska fortsätta.

Fler som anväder detta foder?

Har bara pratat med en som använt det fodret, en norrman, han var inte nöjd alls, hästarna blev dåliga i magen och de stannade 500 kvar i travloppen! Det övriga kraftfodret bestod av andra produkter från Krafft!

hmm lät väldigt konstigt, mycket möjligt att något annat i hans miljö eller grovfoder gjort hästarna dåliga eller att de var sjuka i loppen!
Min häst har tränat på (lika) bra på det här fodret och andra i stallet har vunnit och gjort andra bra prestationer på det,

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
1 009
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
525
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 318
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV