Krafft grund!

L

Lord Owen

Nu är det så att jag bor på åland och här kostar 30 kg krafft grund 27 euro, dyrt enligt mig då det lite slarvigt omräknat blir 260 kr. Vad kostar 30 kg krafft i sverige, på typ granngården? Och hur är det som foder? Sedan har jag hört om fibergi att det ska vara bra, hur är det och vad kostar det? :bump:
 
Sv: Krafft grund!

okej, jag det var ju betydligt billigare. var kostade det så? varför är det ett bra foder då?

vad är egentligen bäst, müsli eller pellets?
 
Sv: Krafft grund!

Japp det kan man nog säga.. På Grangården(Nybro)Det innehåler allt.. Inga tillskott.. Fast mina får kornkross oxå för dom ska hålla sitt hull på vintrarna.. Har provat både och.. Pellets e bäst.. Musli måste man komplettera med havre o mineraler,vilket blir dyrare
 
Sv: Krafft grund!

Jamen det låter ju skitbra! :) Hum, har du provat något annat foder innan krafft? Om man fodrar men krafft grund behövs inget tillägg förutom grovfodret eller? :confused: :o
 
Sv: Krafft grund!

Har provat en hel del foder men kommit fram till att krafft grund e bäst.. Endast grovfodret behövs oxå...
 
Sv: Krafft grund!

Okej, vad har du för typ av häst/hästar då?
 
Sv: Krafft grund!

Ja, varmblod har ganska svårt att hålla hull har jag hört?
Jag har en irländsk impor, okänd härstamning (antagligen cob, fulbod och connemara), han är 10 år och 155 cm.
 
Sv: Krafft grund!

Om Krafft Grund räcker som enda kraftfoder beror på värdena på grovfodret man har. Jag skulle tex inte kunna fodra med Krafft Grund i år pga dåliga proteinvärden i höt.

Skulle tro att Krafft Nya Groov skulle passa bättre i år då många har dåliga värden på grovfoder. Krafft Nya Groov kostar ca 175 kr på Granngården. Eller Lucern som kostar runt 120 kr på Granngården.

Men som sagt så är detta nästintill omöjligt att svara på utan analys.
 

Liknande trådar

F
Hundhälsa Jag behöver tips. Min mellersta, Gibbs, äter för nuvarande Royal Canine Satiety Weight Management och även om jag är nöjd med fodret som...
Svar
18
· Visningar
1 258
Senast: Kakis
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 449
Senast: Irival
·
Foder & Strö Vilka foder finns det som liknar Krafft Grund fast med mindre socker/stärkelse? Har gett Grund i vinter då det passar mitt hö perfekt...
Svar
7
· Visningar
1 243
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Nyinköpt ponny går på krafft groov SPC för det ska vara bra för magen, exakt vad är det som är så bra? Tycker det kanske känns som...
2
Svar
24
· Visningar
4 145
Senast: Burza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp