Krafft grund+betfor=ok?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare NightSky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 892
N

NightSky

Jag har en häst som går på bara krafft grund.(han har ju såklart gräs/hö också). Min fråga är då: kan man blanda krafft grund med betfor? jag har hört från en del håll att man inte ska blanda dom och en del säger att det är helt okej. någon som vet hur det egentligen ligger till? eller måste jag byta till havre eller liknande? det är så att bara krafft grunden blir lite för torrt + att betfor är ju bra för tarmarna. det är för att han ska få i sig vätskan också som jag skulle vilja ha betfor.(och kanske även det där goda söta men de är bara ett plus:d)

Någon som vet?

Sv: Krafft grund+betfor=ok?

jag brukar blanda betfor och krafft på morgonen till min häst, han har så brottom att äta då så han glömmer att tugga ibland :p På kvällen häller jag krafften på betforn, han fåt det alltså torrt, för då har han inte alls lika brottom. Har inte hört eller märkt något negativt om det.

Sv: Krafft grund+betfor=ok?

jag brukar blanda betfor och krafft på morgonen till min häst, han har så brottom att äta då så han glömmer att tugga ibland :p På kvällen häller jag krafften på betforn, han fåt det alltså torrt, för då har han inte alls lika brottom. Har inte hört eller märkt något negativt om det.

okej men de är ju bra :) man vet inte vad man ska tro ibland när folk säger olika saker då blir man lätt förvirrad å de är så jobbigt tycker jag..:d men då ska jag nog börja med de så slipper han tugga så torrt tack:D

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 165
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 048
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 093
Senast: Bee
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 213
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka