krafft gp+havre?

Z

zana

Måste man kombinera kraffts grön pluss med havre? läste just på kraffts hemsida, och jag uppfattade det så då.
Jag ger bara krafft grön pluss, betfor och hösilage.
 
Sv: krafft gp+havre?

Nej, det behöver du inte.

Har gett enbart kpg till min eftersom det passade bra till höt jag hade då.

Värdena på grovfodret är ju avgörande vad man behöver komplettera med...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: krafft gp+havre?

Det går utmärkt att kombinera dessa, frågan är varför du känner att det behövs? Har du analys på ditt grovfoder?
 
Sv: krafft gp+havre?

ok, jag blev bara lite förvirrad, jag har aldrig riktigt fattat skullnaden mellan färdigfoder och kompletteringsfoder.
 
Sv: krafft gp+havre?

jag känner inte att det behövs, jag har räknat ut en bra foderstat åt pållan iår! hon har faktiskt alödrig hållt sig så fin i hullet förr! (stolt) jag läste bara på hemsidan, och däe stod det att man skulle kominera krafft pg med havre och jag ville inte börja trixa massa med foderstaten nu när den är så bra!
 
Sv: krafft gp+havre?

Visst är det roligt när hästarna ser ut som man vill ha dem, det håller jag med om.
Om ett visst kraftfoder passar ihop med det grovfoder man har behöver man inte bry sig om det är kompletteringsfoder eller färdigfoder, huvudsaken är att man får till en vettig foderstat.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
510
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
914
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 440
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp