KP Sirocco 914

Träffade faktiskt Sircocco en hel del som unghäst :)
Han tränades en hel del i ett ridhus i mina dåvarande hemtrakter... och var ofta med på löshoppning där!

En underbart trevlig häst, positiv och samarbetsvillig!
Var alltid lika roligt att se honom hoppa, med glädje och frammåtanda! :d

Det var synd att han inte fick så många ston under den tid han var i avel... Här i trakten finns det en del avkommor, och de jag har sett är mycket trevliga! :)

Jag har tidigare funderingar på att använda honom till ett sto som jag ägt tidigare, men tyvärr upphörde de dåvarande ägarna med att ha honom hemma på station! :crazy:
Fryst är jag mer tveksam till, mkt pga de ökade kostnaderna som det medför. Och skulle det vara aktuellt, så får det vara till ett sto som jag vet är lätt att få dräktig ;)

Denna historien har jag hört...
Anledningen till att han skulle kastreras var att han skulle skärpa till sig lite på banan och inte få slarvfel. Man visste ju inte helt säkert att det skulle bli bättre men chansen fanns ju. Jag vet att ägaren hade beslutsångest ang detta och ångrade sig en del efteråt när det visade sig inte hjälpa med kastration.

Då vi hade KP upstallad under Falsterbo tävlingarn för några år sedan fick dom sätta el uppe runt hela boxen för han var helt hopplös att ha inne bland andra hästar. Helena som då hade honom berättade att han skulle kastreras den hösten bla för detta men oxå för att koncentrera sig bättre på sin uppgift som hopphäst,(Helena & co hade själv med sig elgrejorna)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 855
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka