Kostråd till gammal honkatt

SmizzSpeedy

Trådstartare
Som rubriken lyder, vilken är den bästa maten för en äldre honkatt (14 år) som mest äter blötmat men även torrisar. Hon är fortfarande ok i hullet och mår bra och är glad, men får inte bli tunnare.
Vill gärna ha tips på foder ni har till era katter som ni ser funkar bra.

Sv: Kostråd till gammal honkatt

Jag köpte Eukanuba Senior till särbons kisse (som är ca 17) och han blev som en annan katt, mycket piggare och pälsen blev superfin. Mina egna som är 10 år båda två får också Eukanuba (den vanliga) och när jag var till veterinären med den ena nyligen sa hon att kisse var i väldigt bra skick, ingen tandsten, fin päls, bra hull osv så jag fortsätter ge dem det.

Senast ändrad:
Sv: Kostråd till gammal honkatt

Mjau blötmat är ju en klassiker som ofta nämns som en av de bästa blötfodren. Acana ett av de bättre torrfodren. Laxolja är bra till katter som behöver lite extra.

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 973
Senast: Catsu
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
756
Senast: Nikan
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 406
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar