kostnadsfråga

linafina

Trådstartare
Jag har gjort en hemsida som ska ha en . se adress. Jag var inne på Loopia och tittade och mailade dom och fick ett svar med priser. Kan det verkligen stämma att det kan kosta upp mot en tusenlapp om året för att ha en .se adress? Jag fick detta till svar som ett exempel på vad jag behövde från dom.

Privat paket windows 270:-kvartalet
Startavgift 295:-
.se adressen 150:-/år

Finns det någon här som är bra på det här med webbhotell och domäner som kan förklara eller komma med andra bra tips.
 
Sv: kostnadsfråga

Oki men jag hörde att man ska vara noga med vilket man väljer. Har du bra erfarenhet av cliche?
 
Sv: kostnadsfråga

Jag har haft b-one sedan mars någon gång. Betalar runt 500-lappen för .se-domän och webutrymme som räcker gott åt mig! Och jag har aldrig märkt av något krångel varken med mejlen eller hemsidan.
 
Sv: kostnadsfråga

linafina skrev:
Oki men jag hörde att man ska vara noga med vilket man väljer. Har du bra erfarenhet av cliche?
Jag använder Cliche och det har funkat superbra för mig! Det är mitt förstahandsval när jag ska skaffa webhotell åt kunder.

/Erica
 
Sv: kostnadsfråga

Oki jag antar att det får bli loopia för min del. Men det är väldigt dyrt, verkligen.
 
Sv: kostnadsfråga

Vad är det för sorts hemsida du ska ha?
Många siter till mindre företag lägger jag upp på deras internet leverantörers ftp (brukar får typ 20Mb ledigt) och sen reggar man enbart en domän. (kom nu inte med frågor angående webbdesign till mig, sånt outsourcar jag).
 
Sv: kostnadsfråga

Jag har gjort en hemsida för min hund kan man väl säga. Men jag har redan satt mig i klistret så det spelar ingen roll.
 
Sv: kostnadsfråga

Sorry, har väll fallit för ytterligare ett av dessa ny mode-ord. Man hyr in någon annan till att göra jobbet istället för att göra det själv eller ha en egen anställd.

Väldigt populärt ord i IT-sammanhang för tillfället ;).
 
Sv: kostnadsfråga

Vad menar du då med din mening till mig då? Att jag inte ska be dig göra min hemsida eller? Eller inte i heller ställa frågor om hur man ska gå tillväga?
 
Sv: kostnadsfråga

Mennade väll typ att det inte var nån menning med att ställa frågor till mig om hur man gör hemsidor då jag inte kan sånt särskilt bra.

Ps. Lite rädd för dig sen Mac-diskutionen ;)
 
Sv: kostnadsfråga

Aha oki men du såg väl senare i den där tråden att det var killen som lånat min användare och skrivit :). Jag är inget att vara rädd för :D!

Ingen fara med hemsidan då min kille (mac galningen) fixar det fin fint åt mig :).
 
Sv: kostnadsfråga

Har laddat upp många sidor till Cliche o inte haft några problem.

1000:- om året är inte SÅ dyrt...
Men om du tecknar dig för två år då?
Det brukar bli billigare...
 
Sv: kostnadsfråga

Jag vet inte men jag tyckte att det lät dyrt men om det är ett rimligt pris så är det ju bra. Jag har inget att välja mellan nu endå eftersom det inte går att avbeställa från loopia nu. Så nu får det bli dom ett år i allfall.
 
Sv: kostnadsfråga

linafina skrev:
Aha oki men du såg väl senare i den där tråden att det var killen som lånat min användare och skrivit :). Jag är inget att vara rädd för :D!

Ingen fara med hemsidan då min kille (mac galningen) fixar det fin fint åt mig :).

Jaha.. Stack bort den helgen och sen orkade jag inte läsa fortsättningen. Aja, det ante mig att han var en designer.. Inget ont mennat med det men de brukar ju ha en förkärlek till Mac ;)

Har laddat upp många sidor till Cliche o inte haft några problem.

1000:- om året är inte SÅ dyrt...
Men om du tecknar dig för två år då?
Det brukar bli billigare...

Kan man få det till en bråkdel av priset är det väll onödiga pengar? Nu är ju dock hotellet bokat men till nästa år så. Kostnadseffektivisering är något annat jag är populär på, skrämmer konkurrenterna ;).
 
Sv: kostnadsfråga

???Var det mig du svarade?
Vad kan man få till en bråkdel av priset? Jag rekomenderade ju själv Cliche. Men man får oftast vad man betalar för...
Snygg hemsida :angel: :D
(Så mycket jobb för en e-post adress, inte illa! :eek: )
 
Sv: kostnadsfråga

Som jag sa innan, internet leverantörens egna tjänst. Åtminstånde Telias är stabil och bra. Grattis är gott ;).

Min domän ger jag 100:- året för och sen ligger den på mitt telia konto. Mennade mer som, varför betalla för webb-hotell när man kan få det gratis? Jag använder mig av webb-hotellet.com. Visst lite dyra första året kanske på en .se men sen är de rätt billiga..

Min egna sida finns det en förklaring till... Jag reggade domänen för att jag skulle ha det som företagsnamn, sen kom jag fram till att det var alldelles för krångligt namn och sen har jag inte blivit färdig att fixa en ny. Kunder har jag endå mer än jag klarar av...
(Men erkänner att de ser lite löjligt ut, får väll fixa något lite mer snart).
 
Sv: kostnadsfråga

Renkött skrev:
Många siter till mindre företag lägger jag upp på deras internet leverantörers ftp (brukar får typ 20Mb ledigt) och sen reggar man enbart en domän.
Kom ihåg att det här inte funkar hos alla internetleverantörer (att peka en domän till internetleverantörens webkonto). Det funkar hos Telia men ofta krävs det att man betalar för ett eget webhotell.

/Erica
 

Liknande trådar

Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 168
Senast: tanten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 476
Senast: Saeta
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 336
Senast: Korven
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp