Kostnadsförslag?

MissFideli

Trådstartare
Tror ni man kan få kostnadsförslag på vatten och avlopp utan att ha ett hus? Försöker räkna på vad huset får kosta om det inte finns fatten och avlopp.
Och det handlar alltså om eget, inte kommunalt.

Att det beror på markinnehållet vet jag, men på ett ungefär? Är det ens nån idé att ringa runt?

Nån här som gjort så och kan säga vad ni betalade?

Sv: Kostnadsförslag?

Riktigt säker, förslagsvis ringer du runt till lite olika firmor och får prisuppgifter på vad dom tar för att borra för vatten.

Naturligtvis spelar det roll vad det är för mark och så men dom borde kunna höfta till det mellan tummen och pekfingret. Har för mig päronen fick ett skapligt exakt prisförslag när bergvärmen installerades.

Sen går det ju att hitta priser på det mesta på nätet, trekammarbrunnar och sånt för avlopp och övrigt material.

Går ju att kolla upp resten av materialkostnaderna på nätet också, grund/väggar/tak/elprylar osv... visst det blir inte exakt men man får ju en liten aning om vad det kan landa på.

Hur stort funderar du på att bygga?

Tack :bow:
Ska inte bygga, men har fått lånelöfte och letar hus. Verkar dock vara lättare att hitta ett som inte är moderniserat och fixa sånt själv. Finns massa tomma hus, tänkte luska reda på lite mer om sådana men vill ha ett hum om vad det kostar att fixa upp, så jag vet ungefär vad jag kan lägga på själva huset.

Det var så lite så :)

Ahh ok... ja det finns ju en del "ruckel" som kan bli riktiga pärlor om man fick lägga lite slantar på dom och fixa isolering, vatten/avlopp, el och diverse annat.

Men som vanligt handlar ju allt om läge, såg en annons på något riktigt risigt litet hus utanför Nora någonstans som människan ville ha nästan en halv mille för... då tröttnade jag på att leta den dagen.
Inte för att jag tänkt flytta närmaste tiden men det skadar ju aldrig att hålla utkik ifall drömkåken uppenbarar sig :)

Liknande trådar

V
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
583
Senast: Jahopp
·
Hemmet Jag är bara nyfiken, ni som har gjort det eller vet vad det kan kosta, vad kostar det att dra in kommunalt vatten (avlopp finns) i hus...
Svar
18
· Visningar
1 231
Senast: mamman
·
R
Relationer Jag skulle vilja höra lite hur andra tänker och gör osv! Men om det är en person i eran när het. Tillexempel en kompis eller nån ni...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
4 138
Senast: Raderad medlem 149524
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 870
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att curla eller inte curla sina barn
  • Gamla trotjänare
  • Pusseltråden