tinafinis

Trådstartare
Vad kostar det att starta en häst i ett helt vanligt lopp en helt vanlig dag?

Skulle vilja veta allt från startavgift till kuskens avgift o procent (ta generellt) mm mm.

För detta har jag ingen koll på alls.

Sv: Kostnad?

Startanmäler du via internet kostar det 40 kr plus moms. Telefonanmälan kostar 80 kr.
Kuskarna tar i regel 10 % på inkört belopp plus moms. Här kan det ju skilja mellan olika kuskar men 10 är det mest förekommande.
Uppsittningsavgift 200 kr o det är på små- eler mellanbana.
Boxhyra varierar från bana till bana. Här kostar det 160 kr.

Tack tack för info.
Vad är uppsittningsavgift? Är det summan som kusken alltid tar eller?

Nån som vet vad boxhyran kostar på jägers, halmstad, kalmar o vaggeryd?
Informationen finns kanske på deras hemsida...

Vad är uppsittningsavgift? Är det summan som kusken alltid tar eller?

Ja, det är en obligatorisk kostnad.
Kan skilja även där. När Björn Goop körde åt mig och blev oplacerad tog han bara 100 kr...
Men normalt är det 200 kr. I kval 100 kr och på storbana 250 kr.

Ok, det visste jag inte.
Har inte varit med om det än trots närmare 1000 starter... fast norrlänningar kanske är mindre snåla? :rofl::rofl:

En kompis hade en prick som tog 375 för att inte ens värma hästen och sen körde bort den totalt.

Kul!

Haha ... vilka brkar du sätta upp då ? :angel::rofl:

Förut körde Ulf Bäckman de flesta loppen, numera Ove A Lindqvist.
Kan inte han så blir det t ex janne Norberg eller någon annan. Robert bergh, Ulf Ohlsson, Petter Lundberg, Jan-olof Johansson, Micke Melander, Eklöf, Lindberg m fl har också kört till samma taxa.
Enda gången jag sett någon ta annat pris än det "normala" var när Goopen körde. Och han var dessutom billigare.
Eklöf tog 15 % på inkört. De andra 10.

Dom flesta kuskar jag anlitat "uppifrån" så har det kommit en faktura från Norrland Centraldebiteringar. En del andra har skickat egna fakturor.

OK men då vet jag nog ungefär hur just de där går till. då e de inget man behöver tänka på på banan utan allt kommer på någon slags fakturerering.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
309
Senast: Unafraid
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 069
Senast: Bison
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 929
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka