Kostnad/vårddygn

Ryver

Trådstartare
Någon som har ett hum om vad det kostar per dygn (helg) att hästen på Helsingborgs djursjukhus?

Sv: Kostnad/vårddygn

Oops, kompisen hämtade ut sin telning som stod från fredag till måndag på annat stort sjukhus á 19600 kr. Precis vet inte jag, men jag tror att det är i den plånboken du får leta i.

Åå det var saftigt :eek:! Tur man har försäkringen men det blir mkt ändå :crazy:. Självrisk 2600 + 10% och säkert en del saker den inte täcker....

Mitt sto stod på strömsholm en vecka och dom tog 2500/dygn + övriga kostnader för ex. röntgen, ultraljud m.m.

Jag har bara betalt runt 500 kr/dygn, visserligen krävde hästen inte vård och uppsyn på natten då utan stod kvar till dagen efter en operation som gått komplikationsfritt. Ville inte köra 30 mil samma dag som sövning därför fick han bo kvar.

Kan tillägga att mitt sto hängde i vagga och behövde tillsyn dygnet runt. Som föregående skrev är det billigare om man bara behöver "låna" en box utan att dem behöver vård och tillsyn.

Min häst stod där i ca 1 månad förra hösten och det gick på 42'000, detta med daglig omplåstring såklart och hon fick komma ut och in varje dag i stort sett. Men det var inga operationer, dock en massa provtagningar som gick på ca 10'. Så med lite snabb räkning så ca 1000 :-/dygnet inklusive bandagebyten.

Min stod där 11 dagar i somras för op och det kostade ca 7800 kr (utan moms). Totalt nästan 25 000 kr :crazy:

Utan vård och extra tillsyn så betalade jag 300kr för en natt på en atg klinik, pga galet svårlastad häst så hann vi helt enkelt inte få med hästen hem så då erbjöd dom på kliniken att hon kunde stanna över natten.

Ja, det skiljer sig nog jättemkt beroende vad som görs, behandlingar, undersökningar osv.. Det får väl bli en glad överraskning :crazy:...

I torsdags fick hon hög feber och snabb andning. Hon hade över 70/min...MKT trött!!
Veterinären behandlade henne hemma och trodde det var lunginflammation. I fredags var hon sämre tyckte jag. Nästan 40 i temp och snabb andning och darrade. Då körde jag ner henne till Helsingborg och hon skulle bli kvar där på isoleringen i alla fall över helgen.
Konstigt nog verkade hon mkt piggare när vi kom ner och proverna visade att det troligtvis inte var lunginflammation, utan virus.
Väntar med spänning på att dom ska ringa på måndag...

Okej, hoppas hon blir bra och att det inte blir allt för dyrt för dig i slutändan!

Var inne med min häst där nere idag med. Han står också på isoleringen så antar att de är grannar ;).
Usch, jobbigt är det, hoppas att din häst blir bättre snart och att du får veta vad som är fel.

Hade en häst dr över natten en gång det kostade 150:- men då gjorde de inget med henne. Har också haft en häst där som de hade under bevakning på dygnet runt ( mycket allvarlig sjukdom med risk för förblödning ) och det gick på nästan 5000:- dygnet. Så det beror helt på varför hästen är där och vad de gör.

Liknande trådar

Kropp & Själ Okej, jag måste ha glasögon. Och jag vill veta kostnad mellan tummen och pekfinger. Jag förstår att bågar är en kostnad och glaset en...
2
Svar
32
· Visningar
631
Foder & Strö Hej alla kloka! Finns gammalt hö på skullen (vi flyttade hit i maj, vet ej hur gammalt) Det luktar ingenting. Är något dammigt. Funderar...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 602
Senast: SiZo
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
336
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII