Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
5-trådiga rovdjursavvisande elstägsel med HT-tråd och tryckimpregnerade trästolpar. Vi har får förutom hästar. Totalt har vi stängslat ca 18 hektar med ca 6 km 5-trådigt stängsel.Hur och med vad har ni stängslat hagar? Har ni gjort det själv eller lejt ut det? Vad har kostnaden blivit på ett ungefär?
50 kr metern? De offerter jag fått ligger på 300 kr metern!5-trådiga rovdjursavvisande elstägsel med HT-tråd och tryckimpregnerade trästolpar. Vi har får förutom hästar. Totalt har vi stängslat ca 18 hektar med ca 6 km 5-trådigt stängsel.
Stolparna är 6 cm på raksträckor och 8 cm i hörn och vid grindöppningar. Hörnen består av tre stolpar och är utförda enligt parallellogram konstruktion. Isolatorer och grndankare är sådana som har kvalitet att hålla länge.
Materialkostnaden ligger kring 25-30 kronor per meter vid eget arbete. Hagar med många hörn och/eller grindöppningar blir dyrare än sådana med färre hörn/grindöppningar.
Tillkommer kostnader och/eller eget arbete för att röja buskar och sly inför stängslingen.
Vi har tagit in offerter för stängsling av "likadana" stängsel som de vi byggt själva, offerterna har legat på drygt 50 kr/metern.
Viktigaste verktygen är spett, hejare (mycket lättare att jobba med än klubba), och trådvinda för stängseltråden.
Jag har också gjort själv men skulle vara så ofantligt skönt att slippa.Jag gör det själv. Är ju inte så himla svårt. Om man inte bor så man har stenhårt i backen.
Var finns du i Sverige? Har du fått offerter från företag som stängslar för djur eller från sådana som huvudsakligen sätter upp sådant som gunnebostängsel runt idrottsplatser eller industrier?50 kr metern? De offerter jag fått ligger på 300 kr metern!
50 kr metern? De offerter jag fått ligger på 300 kr metern!
Hur och med vad har ni stängslat hagar? Har ni gjort det själv eller lejt ut det? Vad har kostnaden blivit på ett ungefär?
50 kr metern? De offerter jag fått ligger på 300 kr metern!