kostnad kastrera getabock!?

DarkInNight

Trådstartare
hur mycket kostar det ungefär att kastrera en getabock?

har precis fått hem två stycken o de luktar så in i h---:devil:

:rofl:

Sv: kostnad kastrera getabock!?

vet inte vad det kostar. Men hur gammla är dom?
Det är inte säkert att vetten vill kastrera dom.
Vi har ringt flera ggr till vet för att få vår killing kastrerad och hela tiden säger dom att den är för ung, senaste budet var att han skulle va 8 månader, sen vill dom inte ta för gamla heller vår vuxna ville dom heller inte ta och han är 3 år.
När dom är för unga så är sprutorna för kraftiga och det är risk att dom inte vaknar...

putt putt. ingen som vet?? :D

Vet tyvärr inte.

Kan bara säga att det var en väldigt dum idé att släppa dem innanför tomtgränsen:crazy: :eek:

Dom kan ju vara SÅÅ snuskiga..
Syrran hade en getabock som var värre än värst..
Han stod & siktade med snoppen på oss om vi gick förbi på nära håll & pissade ner oss när vi kom i skottlinjen!

Hej. Vad jag har fattat så är de 2 år. Ska ringa vet o fråga hur mkt det kostar :)

Men fy vilken snuskbock... :rofl:

De här som jag har är bara trevliga (än så länge iaf :cool: ). Håller sig innanför elstängslet och kommer rusande när man kommer med käk. Det enda som är jobbigt är att de luktar så in i helvete....

till alla:
är det någon som vet varför de luktar så väldans? körtlar eller?

Ja det är nog en kombination av körtlar och getabockars mycket gosiga vana att kissa sig i ansiktet och smörja in sig...MMMM så mysigt. Har dina börjat med det så är det väl risk att dom fortsätter men lukten blir ju mindre om dom kastreras.
Våra luktade mer då getterna var i brunstperiod - då var det hemskt.

men fy... kissa sig i ansiktet... :eek: ja de har inte börjat med det ännu! är det bara okastrerade bockar som gör så? får hålla tummarna på att de inte kommer på att börja göra så!

Kan man duscha en get? eller förstör man hela deras naturliga fett i pälsen??

Vet du vad - faktum är att man vänjer sig vid hur dom luktar - och när dom är ute är det inte så farligt - fast jag gosade då inte med bockarna - det gör dom oftast stångiga av någon anledning.
Självklart går dom att duscha men jag tror dom luktar likadant snart igen. Jag skulle aldrig tvätta ett djur som ska gå i ett kallt utrymme.

Jag gosade ju som sagt inte med dom, bara fodrade och förflyttade dom.
Och sen har jag för vana att tvätta mig....

fått svar från veterinären nu... han ska ha under tusenlappen för att kastrera dem bägge två... :D
Så snart hoppas ja de luktar ngt mindre iaf :devil:

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 648
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 639
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 753
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama