Kostnad för röntgen

Hannely

Trådstartare
Undrar lite vad det kan tänkas kosta att röntga en häst, has- och knäleder bak, på ATG-klinik. Antar att det skiljer sig beroende på var man är men är det nån som har ett hum? Glömde fråga vet och ska dit på måndag....

Sv: Kostnad för röntgen

Sist jag var på klinik och röntgade min häst (griffelbenet hf) kostade 3 plåtar 765:-. Sen tillkommer ju sedering runt 200:-.

Förra sommaren röntgades vb-knä, och det kostade 700:- för 4 plåtar.

Eftersom din ska röntgas både has och knä så kanske du får räkna med det dubbla då.

Fast som du säger så skiljer sig priserna en del mellan olika kliniker.

Lycka till!

Och sen tillkommer ju såklart andra kostnader också- klinikavgift, ev. rörelsekontroll med böjprov, longering osv. :smirk:

Jag betalade dryga 800 spänn för över 15 bilder. Men då tog de inte betalt för relativt många av dem (pga kvaliteten). På haser & bakknän var det.

Det slutade med att det blev en exportröntgen (dvs knä, has-od & spatt och falanger bak, och falanger & strålben fram). Summasummarum, 2300+moms..... Så nu väntar jag på fakturan med klinikavgift, lugnande osvosv. :crazy:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 338
Senast: Grazing
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 102
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 138
Senast: Tualma
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
946
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix