Sv: Kostnad för hyra av stall/stallplats
Vid ridskolan kostar det 850:- i månaden inkl. torv. På vardagarna ingår morgonfodring, utsläpp, lunchfodring samt eftermiddagsfodring
vid 16-tiden (ev. insläpp redan då om man vill, de flesta har det Vintertid).
Sedan så är det ett schema i stallet där alla delar på kvällarna (insläppen) och helgerna. Har man lunchfodring lördag eller söndag ska man även mocka shettisstallet (6 små shettisboxar) den dagen.
Även material till hagarna m.m. ingår då. Och det finns klubbrum, uppvärmt utedass, men en handikapp toalett ska byggas. Man får även utnyttja ridhusen och ridbanorna. Det finns ett ridhus, ett ridtält och två belysta utebanor, en mindre och en rätt så stor. Hindermaterial m.m. Det pågår dock en verksamhet med ridskola och ridlekis mån-tor samt lördagar. Men man hinner rida innan eller efter
lektionerna och är lektionerna inne, kan man ju rida utomhus och vice värsa. Finns även bra skogsvägar man kan rida på.
Hålls regelbunda träningar i hoppning, dressyr, western, nh, barockridning etc. Lite efter folks intresse.
I det andra stallet där jag ska ha min häst jag ska köpa, kostar det 525:- i månaden inkl. torv. Det finns även vattenkoppar i boxarna.
För 100:- extra per månad, får man utnyttja de två ridbanorna och ridhuset fritt. Finnes även en mängd olika hindermaterial. Man kan även betala ytterliggare 100:- i månaden för Fri tillgång på hösilage.
Och för 1025:- i månaden inkluderas stallplatsen, fri tillgång till ridhus och ridbanor, hösilage och kraftfoder (havre, betfor, mineraler). Det finns även spolspilta i stora stallet. Dock är det fullt med hästar där nu, skulle eg. själv inte fått plats med min blivande,
men idag när jag pratade med stallägaren "men det är lugnt, det ordnar vi, vill ju gärna ha dig här!" fick man liksom kommentar...
Bussigt!! Och ligger rätt över vägen här med, så det är nära dit. Hihi.