Kostnad för hästskor

Djurjouren

Trådstartare
Alla hovvisar och andra som köper skor, vad betalar ni för ett par? Skriv vilken sorts sko ni köper samt i vilka kvantiteter.

Sv: Kostnad för hästskor

Har hänt i bland att jag köpt skor och dom har väl legat på ca 20 kr st.. köper vanliga falsade mustad ..

Jag köper alltid skorna själv. Köper 2 par åt gången på hästaffären. vanliga falsade travskor kostar 35kr/paret och "guldskorna" han har fram kostar 120kr/paret :eek: . Dyra men bra eftersom han sliter ut skorna fram så fort annars.

Werkmans kallblodsskor, storlek 8. Jag betalar 60:-/paret och brukar beställa 20 skor åt gången. För att få skorna svetsade betalar jag extra men minns inte hur mycket.

Köpte häromdagen 1 par vanliga släta travskor och 1 par falsade travskor (båda paren av den "bredare modellen") för 65:- för alla fyra.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
625
Senast: lil-sis
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 676
Senast: corzette
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
487
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka