Lilla_Gubben
Trådstartare
Är det någon som vet vad det kostar att typa/vikta om ett släp? Typ ett Boj som idag är registrerat på 1990kg, men man vill ändra till 1450kg, dvs minska på lastvikten...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men alla bilar får inte dra ens 1990 med B96...Det kostar mer än att köra upp för B96 iaf.
Ett av mina BOJ-släp av nyare modell, behövde viktas ner för att samtliga i familjen skulle få dra det.Är det någon som vet vad det kostar att typa/vikta om ett släp? Typ ett Boj som idag är registrerat på 1990kg, men man vill ändra till 1450kg, dvs minska på lastvikten...
Om priset är i paritet med det @skogaliten skrev så är det billigare och bättre att ta BE-kort.
Det beror väl på hur många som ska köra och vilken ponny/häst man har? Man kanske vill kunna låna ut släpet?Om priset är i paritet med det @skogaliten skrev så är det billigare och bättre att ta BE-kort.
Med BE får du dra med alla bilar, så länge släpet och last överstiger vad bilen får dra.Men alla bilar får inte dra ens 1990 med B96...
Det beror väl på hur många som ska köra och vilken ponny/häst man har? Man kanske vill kunna låna ut släpet?
En ponny är lättare än en hästAntalet förare spelar iofs roll men vad ponnyerna och hästarna spelar för roll är jag inte med på
Tack för alla svar, just nu är inte BE/B96 aktuellt, men har planer för det nästa sommar när jag har lite mer tid, dock behöver vi nytt släp innan dess + att om släpet är viktat på 1990 är vi minst tre som behöver nytt körkort oavsett om det är häst eller ponny i, men om 1450 så kan vi alla köra och vi får fortfarande lasta min stora häst i det.
6000:- skulle det kosta att typa ner mitt (20 kg ), jag förutsätter att det blir billigare att ta BE och tänker göra det.Tack för alla svar, just nu är inte BE/B96 aktuellt, men har planer för det nästa sommar när jag har lite mer tid, dock behöver vi nytt släp innan dess + att om släpet är viktat på 1990 är vi minst tre som behöver nytt körkort oavsett om det är häst eller ponny i, men om 1450 så kan vi alla köra och vi får fortfarande lasta min stora häst i det.
En ponny är lättare än en häst
Dessutom tycker jag att släpkörning ska vara förbjudet på vanligt B-kort.