Korthårig tigerfärgad dvärgtax

Novelette

Trådstartare
Att det ska vara så svårt att hitta sådana!?

Jag har en liten dam som är sådan och är nu sugen på att köpa en liten kompis till henne...nåja, inte riktigt nu utan typ nästa år. Men en kennel-tjej jag pratat med säger att det inte finns några kullar planerade varken i år eller nästa :(

Jag ska skicka upp ett kort här så snart jag kan så får ni se min vackra dam :love:
Hon är 11år och 7 månader just idag men beter sig som en busig liten valp. :D
När jag började fundera på en ny hund så tänkte jag att "nä, inte en tax till"...men sen när jag blev mer seriös i mitt funderande så insåg jag att...ska jag ha bara EN hund till...ja, då blir det en tax!! :love:

Tycker dock att de normalstora har så långa ryggar...dvärg är lite mera proportionerlig enligt min mening(eller så är det för att jag är van att se min dam)..

Finns det nån här som också har en korthårig tigerfärgad dvärgtax?
Eller varför inte en tax överhuvud taget?
:idea: Kan inte alla som har en tax lägga in en bild och berätta lite om dem? Jag ska göra det så fort jag får tag på en bild i datorn.

jag har aldrig sett en tigrerad (brindle?) tax! ska bli spännande att se bilder! grannen har två normalstora, en röd och en black & tan. skitsöta! speciellt den svarta :love:

Visst är dom...!!
Min är svart med bruna tecken och på kroppen har hon gråa fält...o nuförtiden har hon vit skägg också :love:
Ska fixa bild så fort jag kan!! :banana:

Jag har en tigerfärgad men dock långhårigt tax. Som valp var han randig men numera är han lite blaskigare. Tror det beror på att han har lite för lång päls på ryggen.

Gammeltaxen är svart med röda tecken.

Kan inte tänka mig ett liv utan taxar. :love: Finns det något
mer underbart än en hoprullad tax i knäet? Nä!

Nu har jag fixad en sida med några bilder på min älskling Ronja(Kingdoms Out in The Blue)! :bump:

Hoppas det funkar. Tyvärr ser bilderna lite prickiga ut men jag filar på en hemsida just för tillfället så jag lägger inte ner nån energi på den här "så länge"-sidan.

Ronja :love:

Jepp, nu är det ju nya regler, man får ta in valp eller kattunge INNAN de fyllt 3 månader, och de ska INTE vara rabies vaccinerade!!!
Ett intyg från vet med stämpel att det inte varit rabies epidemi de 2 senaste åren inom en radie av 50 kilometer av uppf. hem & ett uppfödarintyg att hund/katt endast vistats hos dem och inte träffat utomstående djur.
Sen skriver man en dispensansökan och talar om införelsedag mm. Dispensen är gratis och hunden borde bli billigare utan rabies vacc.med allt vad det innebär.....
Jag har precis gått igenom proceduren; hämtar min nya kisse i Köpenhamn den 9 aug. :banana:
Det är INTE så krångligt som det låter, och har du tillg. till fax kan du faxa alla dokumenten, behöver ej vara original, (de vill ha ID nr. oxå)

Herregud vad söta, det är första gången i mitt 34 åriga liv jag ser en sån tax, visste inte att de existerade,,,
Hur är de som enbart familjemedlemmar?
Jag har katter och MÅSTE kunna lita på min hund när jag har kullar och även övrig tid, Har världens snällaste mjukaste russelltik nu, litar på henne fullt!
Tacksam för svar...
http://medlem.spray.se/merlynlindahl/

Håller totalt med dig!
Ja, förutom att min lille oftast busar runt som en virvelvind!! :rofl:
Min har också blivit lite blaskigare som du säger på gamla dagar. Kanske blir så med åldern??

Haha...tufft, hade jag ingen aning om!! Vet du vad pappan till min heter...jo Kingdoms Handsome Harlekin...fyndigt :rofl:...jag vet, sååå roligt var det inte...skyller på att jag är trött :D
Vilken läcker hund!!

Min lilla blev riven av katt två gånger när hon var liten men ändå är hon bra kompis med en på gatan. Hon är väldigt nyfiken av sig men o andra sidan så har ju inte jag nån egen katt. Hon skulle nog vara mindre nyfiken om jag hade en katt.

Min är iaf en perfekt familjemedlem. Hon är snäll, kan vara lugn men också jättebusig, kan vara lite skällig men lyssnar då man säger ifrån, är lätt att lära dock får man ha tålamod för hon är envis som en tax(ja, hon ÄR ju en tax :D)...vad vill du veta mer??...för mig är hon ju förstås PERFEKT :love:

Och förvånar mig varje gång...igår cyklade vi till ett badställe och det första hon gör är att hoppa i, simma en liten runda och gå upp o lägga sig! :eek: Hon brukar aldrig vilja gå i frivilligt....jag får alltid locka tusen år innan hon doppar en tass :)

Hmmmm. man kanske skulle ta sig en funderare på en sån i framtiden :D
De finska valparna var ju ursöta :love: och din såg för cool ut :love:
Goa vovvar ska det va :bump: :bump: :bump:

Sv: Korthårig tigerfärgad dvärgtax

Oh, jag var bara tvungen att väcka liv i den här tråden...

Jag har ju skrivit här om det men för er som missat det...min älskade Ronja på bilderna i de tidigare inläggen(i denna tråd alltså) somnade ju in i slutet på förra året.
Men jag lyckades till slut hitta en liten rackare;) Fick åka 20mil enkel för att få tag på henne men det var värt varje mm:D
Lilla Nikita(närmast kameran) nu i April på besök hos uppfödaren. Här med syster(2tikar o två hanar i kullen):
2128576.jpg

Hon fyllde förresten 6mån 11 maj :)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 223
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 383
Senast: Barrow
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 026
Senast: Nota
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
849
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur