Kortast tid på ett riktigt jobb?

Precis som flera andra har jag gjort en mycket kort sejour där jag ringde upp folk för att pracka på dem något. I mitt fall satt jag dock inte på ett callcenter utan på ett litet företag och skulle tillsammans med ett par andra ringa och försöka boka in folk till ekonomisk rådgivning. Efter en vecka var jag död inombords.

Den allra kortaste tiden på ett arbete var dock som tidningsutdelare, jag hann gå ett provpass innan jag insåg att min dygnsrytm inte tolererade att börja jobba i vargtimmen.

Men de hade ju inte kollektivavtal skrev du väl?

Nej precis. Så lönen var långt under lägstalönen (som jag kallade minilön) som andra med handels kollektivavtal.

Jag har arbetat för andra företag med utan kollektivavtal men där villkoren varit detsamma eller bättre än kollektivavtalet.

Hur kort tid har du spenderat på ett riktigt jobb? Varför slutade du och vad var det för typ av jobb? :p

4 månader på ett TV-produktionsbolag. Det var kylig stämning och min närmsta chef var himla elak, och jag var ung och mottaglig. Grät ofta när jag kom hem från jobbet och hade ångest redan på lördag morgon för att det snart var måndag igen. Sen hörde min fd. chef av sig och ville återanställa mig i ett av sina nyuppköpta bolag, och jag tackade ja utan att blinka.

Detta står inte med i mitt CV :angel:

Jobbade en kortis på en korva som ligger nära korsningen Vasagatan och Avenyn, började jobba när Gothia cup var och slutade under Kulturkalaset så lite mindre än en månad :wtf:

Jag gjorde ett fyra-dagars inhopp med att dela ut och samla in enkäter bland bussåkare. Jag åkte 80 mil per dag. Samma sträcka tur och retur. Det positiva är att jag fick tillfälle att träffa min familj som bodde i andra änden av busslinjen varje dag

Men som jobb, nja gott nog som ett kortare gigg för en student.

Jag jobbade tre timmar som hästskötare till en känd hoppryttare. Varken arbetsförhållanden, lön eller hästhållning var vi överens om. Svart förstås. Jag tog aldrig ut lön iofs. Vi var överens om att det nog fanns någon annan som passade jobbet bättre.

Jag blev rekryterad av flashigt bolag, skrev papper och bestämde att jag skulle börja omgående.
3 timmar senare ringde de och hade ångrat sig. Rekryteringsfirman var något skamsen och generad.
Jag var sanslöst lättad och tackade snabbt ja till mitt nuvarande jobb istället.

24 timmar på en kyrkogård knäckte mig som 16 åring. Vaktmästaren hade berättat några historier om hur han råkat gräva upp skelettdelar när han grävt gravar.

När det var dags att gräva en ny grav så slutade jag på studs.

Plantera blommor och rensa ogräs på en kyrkogård gör jag gärna men inte ens nu när jag är 40 år vill jag vara närvarande när det grävs gravar.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 822
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 310
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 646
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 434
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka