Körtäcke, hur fäster ni dem

M

minikaninen

Hej
Håller just på med att sy grejer till min häst och tänkte då även sy ett körtäcke i fleece. Men frågan är hur det ska fästas.

Hur har ni på era? Under däckel och baksele, eller över?

Har sett båda varianterna på nätbutiker nämligen

Visa gärna bilder på hur det sitter på era hästar.

Nyfiken som attan

Sv: Körtäcke, hur fäster ni dem

jag har mitt precis bakom däckeln, fäster det så lågt som möjligt för att det inte ska glida, och sen under svansen såklart.
Inget glatt undertyg utan fleece funkar bra, det glider inte. Speciellt på rakade hästrumpor.

bhar alltid mitt ovanför baksele. då glider tömmarna så bra :)

Har min bakom däckel, över bakselen. Har en shettis, så ett ländtäcke i storlek ponny fungerar utmärkt:D

Har precis investerat i ett körländtäcke. Det har hål så man trär det över tömmringarna och även "vanliga" spännen framtill så det inte kasar sen rem under svansen. Regntätt med fleecefoder. Har inte haft chans att testa det än då det inte är förrän idag som vintern kommit till Skåne, så på tordag då vi har nästa träningspass blir väl invigning! :)

Jag har sytt fast tygremmar med kardborre på, som fästes runt remmen som ligger på däckeln. Lätt att ta av o på, när det är kardborre.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 214
Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
1 006
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
937
Senast: inverterad
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat