Korta steg vänster sida?

anjescka

Trådstartare
Min kille började igår att ta korta steg med vänster sida, både fram och bak, de har nyligen börjat sova ute för någon dag sedan och han har varit lite stel så jag vet inte om det bara spökar tillfälligt kanske. Idag är det samma sak, han är inte halt och markerar inte och går på framåt i stort sett som vanligt under longeringen och bränner runt i hagen, inte varm, inte svullen osv. Så: vad kan detta vara? :confused: ett muskelfäste? nån muskel som ömmar? Kom med förslag! Vet vill att vi väntar eftersom han inte är halt.
Kan tillägga att han inte ömmar i rygg/kors el liknande vid tryck osv, men kan det vara något i ryggen ändå även fast han verkar smärtfri där?
Har inte ändrat på foder/utrustning/underlag vid ridning el dylikt. han blev dock vaccinerad förra tisdagen och har haft lite feber några dagar efter det (2-3dgr), kan det ge några liknande biverkningar?

/Orolig hönsmamma

Sv: Korta steg vänster sida?

Jag är förmodligen inte rätt person att svara, för jag är också en hönsmamma när det gäller min häst och jag åkte till veterinären när min häst gick ojämnt. :p Han tog bara kortare steg med vänster bak på volt, syntes inget alls på rakt spår, och hade då knäledsinflammation i båda bak (2-gradig reaktion på böjprov). Efter ett par undersökningar och behandlingar så visade sig ursprungsproblemet komma från ryggen (kissing spine...).

Nu hoppas jag inte att du har sån otur med din häst och har han bara gått ojämnt i två dagar så hade jag nog avvaktat lite till att börja med. Hoppas det ordnar till sig. :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 935
Senast: Lipperta
·
Hästvård Hejsan. Tänkte berätta om min situation med min häst, och se om någon kanske varit med om liknande problem. (kontakta veterinär är...
Svar
14
· Visningar
4 324
Senast: sarawis
·
Kropp & Själ Vet att endast läkare kan hjälpa mig, och jag har en tid till ortoped om ett par veckor men jag är så himla nervös över att han ska säga...
Svar
7
· Visningar
2 834
Senast: clovergirl
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 709
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V