Korta ner skaften på ridstövlar

lytesout95

Trådstartare
Har någon gjort detta? Blev det bra?

Andra tips?
Jag har nämligen fått ett par (till mig) måttbeställda Cavallo som inte blev som jag tänkt mig. Jag får något år efter fortfarande blåmärken i knävecken av dom trots att dom förmodligen har sjunkit så mycket dom borde. Och ja, jag använder hälkil annars är dom totalt outhärliga.

Jag har i ilska köpt ett par andra, men jag skulle gärna vilja använda presentstövlarna.

Sv: Korta ner skaften på ridstövlar

Är det dragkejda bak som måste kortas också?
Om det inte är det kan jag inte tänka mig att det är några problem för en sko-/sadelmakare att göra en liten "sänkning" baktill.

Ingen dragkedja.
Jag har tagit upp frågan med en skomakare i den större grannstaden, han var tveksam till att göra detta och sa att det inte kunde göras snyggt.

Jag har idag mailat Cavallo i Tyskland, behövs det skickar jag ner dom dit.

Snabbt svar från Cavallo, det går bra att korta mina önskade 1,5 cm. Och jag kan skicka ner dom via min återförsäljare!

Vad skulle det kosta dig om man får fråga? *nyfiken då jag är i samma sits*

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 863
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 116
Senast: Jamtland
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 650
Senast: Ajda
·
Hundträning Hej Ni kanske minns mig, jag skrev en tråd för ett par år sedan om min sambo som hade köpt en hund han inte tog hand om och jag visste...
Svar
18
· Visningar
2 819
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka