Korta gaffelband?

E

ERC

Hej, behöver tips! Finns det möjlighet att omskola en ung, liten, lätt travnordis till hyfsad westernhäst till en "hobbyryttare" trots att den är utdömd som travhäst pga för korta gaffelband? Den ska inte ridas på för mjuka underlag men kan för övrigt fungera fint som ridhäst enligt veterinär. Vad ska man i övrigt tänka på om hästen är triangelmärkt?

Sv: Korta gaffelband?

Jag puttar lite på denna tråden, vill gärna veta detta också det det verkar intressant..

Sv: Korta gaffelband?

Personligen skulle jag inte satsa på en T-märkt häst för ridning. Dels för att man inte får tävla på den och dels för att det blir reservationer på försäkringen som kan bli en mycket dyr historia ifall det blir problem. Det spelar ju ingen roll om veterinären garanterar att den ska gå att använda som ridhäst för det jag nämnde har alltså inte med det att göra.

Ridning kan vara nog så påfrestande och du gör klokt att tänka över saken flera gånger. Kanske bättre att satsa på en häst utan problem...;)

Liknande trådar

Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 348
Senast: Anon89
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 791
Senast: Lillefrun
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar