Kort svans??

DeerTrash

Trådstartare
Halloj!
Jag har ett sto på 26 år som alltid haft kort svans som vägrar växa. Hon verkar klia sig numera då svansroten är ganska skavd men inget hon gjort förut. Undrar nu om det finns tricks för att få den att växa?
Bild bifogas för att visa hur svansen ser ut. Man och lugg växer som ogräs men är just svansen som inte vill.
naomi_by_askebodastock_d9ofur0-fullview.jpg

Hos vissa hästar där svansroten av någon anledning är förkortad (skada, dockning) så växer taglet inte ut till "full" längd så vi ser det.
Så vitt jag vet och märkt så är den inte förkortad, men absolut något jag ska ta en titt på idag!

Har fått hem hästar med tråkiga svansar. Ger dom alla mineraler dom ska ha och reder ut svansen varje dag och använder bland annat Leovet pälsglans i före. Har för mig det står på flaskan att det hjälper till att få tagel att växa. Vet inte om det verkligen funkar men alla har fått finare svansar men det kan lika bra beror på mineralerna. Större chans för det iaf 😊

Har fått hem hästar med tråkiga svansar. Ger dom alla mineraler dom ska ha och reder ut svansen varje dag och använder bland annat Leovet pälsglans i före. Har för mig det står på flaskan att det hjälper till att få tagel att växa. Vet inte om det verkligen funkar men alla har fått finare svansar men det kan lika bra beror på mineralerna. Större chans för det iaf 😊
Mineraler får hon men verkar inte gjort sådär jättemycket än, har dock köpt annat nu och hoppas på att det ska göra skillnad istället. Som sagt manen växer som ogräs

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Hästvård Förra fredagen tog vi en älgfluga på hästen precis innan jag skulle rida. Har aldrig haft dem förut i det stallet så troligen hästens...
2
Svar
36
· Visningar
3 192
  • Artikel Artikel
Dagbok Usch, måste skriva av mig någonstans så det får bli här där ingen förhoppningsvis skäller ut mig. Jag har haft problem med en...
Svar
12
· Visningar
1 881
Senast: enough
·
Hästmänniskan Jag har en fundering. Jag skaffade en medryttare till vårt sto som stått med dräktig och haft föl innan. Så vi letade medryttare då jag...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 990

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?

Hästrelaterat