Det har inte fungerat för mej, trots indränkt svans dvs överdosering.De dör av ultrashield, ett par sprut mot svansroten räcker
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har inte fungerat för mej, trots indränkt svans dvs överdosering.De dör av ultrashield, ett par sprut mot svansroten räcker
Inte om de är längre in i taglet så de inte får medlet på sig. Jäkla ninja-insekter det där
De dör inte med en gång, tar några timmar så det är tyvärr inget som hjälper under ridturen. Men dagen efter jag sprayat om vi blivit anfallna av kräken, så kan jag hitta flera stycken döda i svansen.
Jag försökte som sagt ta kål på en i en hel vecka förut. Jag var inne på napalm ett tag..
Jag petar lite på en gammal tråd.Jag hoppas kunna slippa det!
Hon skötte sig i alla fall på lektionen som hon gick idag, så håller tummarna för att dagens "spa behandling" kanske dränkte den lilla ninjainsekten.
En sån kam är säkert bra! Smart!Jag petar lite på en gammal tråd.
Vi fick med oss en älglus (första för året)hem igår. Jag luskammade svansen men hästen är inte vidare hjälpsam så kunde inte hitta den.
Till slut tog jag fram switch-on och hällde på djuret med fokus på svansrot.
Hoppas det tagit död på den jäveln! Och att hästens svans överlevt både ev kliattack och switch-on...
Det var liksom det enda jag kunde komma på för att ta kål på odjuret.
Någon annan som testat det?
Eller någon som har något annat bra/nytt tips?
Jag blev igår tipsad om en groomingkam för hund/katt och det var ju en briljant idé. De har metalltänder och är rätt täta. Såna har jag hemma så ska testa.
För luskammarna tycker jag är för täta för svanstagel.
Vi har ju jätte problem med älglöss och min herre får ju smärre spunk när de hugger fast i hans tjocka svans.. De ända som egentligen fungerar på honom är att kamma och åter kamma tills de rasar av. Han är jordens snällaste men när de sattygen biter sig fast är han inte rolig. Hört dock att de gillar inte de gröna reflex färgade färger om de är sant eller inte de vet jag inte men tänkte pröva i år för han får ju fullständig panik.Jag petar lite på en gammal tråd.
Vi fick med oss en älglus (första för året)hem igår. Jag luskammade svansen men hästen är inte vidare hjälpsam så kunde inte hitta den.
Till slut tog jag fram switch-on och hällde på djuret med fokus på svansrot.
Hoppas det tagit död på den jäveln! Och att hästens svans överlevt både ev kliattack och switch-on...
Det var liksom det enda jag kunde komma på för att ta kål på odjuret.
Någon annan som testat det?
Eller någon som har något annat bra/nytt tips?
Jag blev igår tipsad om en groomingkam för hund/katt och det var ju en briljant idé. De har metalltänder och är rätt täta. Såna har jag hemma så ska testa.
För luskammarna tycker jag är för täta för svanstagel.
Då borde Centaura fungera bra? Den ska väl dölja koldioxid-lukten? Fast jag undrar om det räcker när hästen blir varm/svettig...Det som har fungerat allra bäst på mig själv är faktiskt lukt av tvål, parfym eller liknande, dvs. nyduschad innan skogen. Allt som döljer/tar bort kroppslukter verkar fungera. De dras ju till koldioxid, dvs utandningsluft och kan man dölja det så verkar de inte så intresserade. Jag gissar därför att sprayer med doft kan hjälpa för hästar också (blir ju lite överkurs att duscha hästen innan varje ridtur). Mina hästar har peppar peppar inte fått några sådana äckel på några år så det är en ren gissning.
Jag pröva centaura förra hösten. Upplevde inte att den gjorde nån skillnad alls.Då borde Centaura fungera bra? Den ska väl dölja koldioxid-lukten? Fast jag undrar om det räcker när hästen blir varm/svettig...
Damn!Jag pröva centaura förra hösten. Upplevde inte att den gjorde nån skillnad alls.
'Min' fluga gillade viset inte Switchen för den fanns inte längre i hästens svans idag. Tjoss!!Damn!
Jag tycker tyvärr att den hjälper väldigt kort tid. Efter en kvart är den borta liksom.Då borde Centaura fungera bra? Den ska väl dölja koldioxid-lukten? Fast jag undrar om det räcker när hästen blir varm/svettig...
Kolla genom pälsen också, har den suttit i svansen och verkligen inte är kvar där. Ifall hästen börjar klia någonannanstans nu.'Min' fluga gillade viset inte Switchen för den fanns inte längre i hästens svans idag. Tjoss!!
Efter förra året, när jag bittert fick erfara älglusens leverne i hästens man genom att utgå på tävling pga hoppis och skuttis, så lärde jag mig rätt mycket.Kolla genom pälsen också, har den suttit i svansen och verkligen inte är kvar där. Ifall hästen börjar klia någonannanstans nu.
när flugan har landat i svansen/på sitt tänka värddjur tappar den snart vingarna. Så det KAN vara så att den bara bytt plats.
De brukar inte hoppa av sitt värddjur i första taget tyvärr