Kort på Rottis/Amstaff??

E

Extasia_ox

Såg en sådan underbart söt valp häromdagen
Rottweiler/Amstaff
Liten guldbrun sak med ett helt otroligt sött ansikte :love:
Såg lite ut som en Rhodesian fast ändå inte :p

Tom. min mamma blev käär så där ligger vi nog ganska bra till om man blir sugen på en till vovve.
Har varit inne på båda raserna och läst mkt om dom..
Tänkte att skaffa mig en till hund om ngr/ngt år och har alltid ögonen öppna för att se vad som finns ute i hundvärlden.

Är en ganska vanlig blandning så jag undrar om det är någon som har
kort på en Rottis/Amstaff som vuxen. Ser ju inte så mkt på dom som valp hur dom kommer att se ut som vuxna.
Denna var 4 måndare och inte så stor, skulle nog inte bli så stor heller.

Skicka MASSA kort nu!!
 
Sv: Kort på Rottis/Amstaff??

Ärlig talat så ja tyvärr det är en vanlig blandning pga ;
1) Man vet att den är en farlig blandning, åh vad tuff man blev med en sån blandning i kopplet.
2) Idioter går å köper dom för att dom bara är sååååå söta men har ingen aning om hur man uppfostrar en sån blandning.
3) Unga "gäng" killar använder båda dessa hundraser som en penisförlängare.

Så jag avråder dig direkt att köpa en sån blandning för den kan ha uppkommit bara pga dessa idioter som vill ha en tuff hund å därför parar såna raser.
Välj ist en hund från en bra kennel så vet du vad du har i kopplet.
 
Sv: Kort på Rottis/Amstaff??

Fast nu undrade ju jag om det var någon som hade kort?

Men jag respekterar era åsikter fast det var ju inte just det jag frågade efter.

Och jag är inte inne på att jag vill ha just en sådan här hund.
Men svårt att se på valpar hur dom kommer se ut som stora, och när det gäller blandningar så är det ju så klart väldigt olika.

Nyfiken bara :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 795
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 021
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 240
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp