Kort och bred hoppsadel? (flatback)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sleepy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 820
S

sleepy

...til ryttare med långa ben... Sadlen måste inte vara längre enn 47 cm mot hästen, och ca 105-110 grader vid... Pga ryttarens långa ben behøvs realt framskurna kåpor.

:bump:

Sv: Kort och bred hoppsadel? (flatback)

Albion XC & k2, Stubben Artus (går att beställa med längre och mer framskurna kåpor), Stubben Siegfired CS.

I følge mine långa ben bör jag ha en 17,5- 18" :eek: Men om knebossorna är framskurne (eller hva dere sier på svensk :crazy: ) går det bra med mindre sits, da min rumpe är liten! ;)

I dressyr får jag fint plass i en 16,5, der har jeg jo bena rett ned. Men i sprang havner knærne fort utenfor knebossorna... :o

Då hade jag definitivt rekommenderat Stubben. Beställ bara med XL kåpa, de är både längre och mer framåtskurna. (en i 17" borde passa då tycker jag..)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hjälp.. Jag försöker hitta en billigare hoppsadel som passar en hög manke, bred rygg (ca 110 grader) och breda tornutskott. Då det är en...
Svar
7
· Visningar
859
Senast: Karoliten
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 801
Utrustning Bomvinkeln är ca 105-110 grader. Han är i dagsläget urgröpt vid sidorna av manken, så någon form av padd under kommer jag behöva i...
Svar
2
· Visningar
1 466
Senast: _Zacke_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka