Kort generell avstämning

K

Krabban

Har nu de sista åren försökt att ta till mig de viktigaste principerna för utfodring av våra kära hästar. Jag tycker att jag har hyfsad koll på det viktigaste. Men behöver bara kolla av en sak.

Är principen denna?:
Reglera hullet - energi
Mer muskler - mer protein

Bara en liten kort fråga...;)

Sv: Kort generell avstämning

Vad bra! Då är jag med igen! Tack för det snabba svaret!

Fast det kan ju också vara så att en häst tappar muskler för att den får i sig för lite utav både energi och protein. Kvoten är därför viktig. Däremot så visar sig ju proteinbrist genom att hästen tappar muskler i överlinjen och blir bukig. Viktigt att se skillnad på alla olika varianter av brister. ;)

/Linda

Fast det kan ju också vara så att en häst tappar muskler för att den får i sig för lite utav både energi och protein. Kvoten är därför viktig.

/Linda

Det är för att om det är brist på energi så kan musklerna omvandlas till energi.

Liknande trådar

Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
586
Senast: Milosari
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 077
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka