Sv: Körsporten - en osäker sport
För min del får folk göra som de vill, men jag anser att hjälm är vettigt. Inte minst sedan jag fick barn: hon ser vad jag gör och då föregår jag gärna med gott exempel redan nu. Jag har hjälm när jag cyklar också. Barn gör som vuxna gör, inte som de säger, sägs det... Jag ser det svårt att motivera för sina barn att de måste ha hjälm när man kör, om man inte måste det.
Nej men tack för tipset. Nu när vi flyttar ska jag se till att fy byggt en bunker.Taket kan trilla in när du ligger och sover också. Sover du i en bunker för det???
Jag undrar vem det är som är otrevlig...Inte sandlåda och du behöver inte vara otrevlig för att någon råkar tycka på ett annat sätt än du. Man får faktiskt använda liknelser.
För min del får folk göra som de vill, men jag anser att hjälm är vettigt. Inte minst sedan jag fick barn: hon ser vad jag gör och då föregår jag gärna med gott exempel redan nu. Jag har hjälm när jag cyklar också. Barn gör som vuxna gör, inte som de säger, sägs det... Jag ser det svårt att motivera för sina barn att de måste ha hjälm när man kör, om man inte måste det.