N
nilesav
Efter ridningen igår, blev min häst stel och ville inte gå, detta höll i nåra timmar sedan släppte det, och hon var då pigg, åt gärna sitt hö, och hon rörde sig helt normalt. Vi hade telefon kontakt med Vet hela tiden, men hon tyckte inte att hon behövde komma för att hon kissade osv..(men hon kom ut idag tog blodprov och kände på henne). Vi har inte fått svaret än så vi vet inte om det var korsförlaming men eftersom hon haft det så är det antagligen det. Men nu till saken, förra gången hon fick korsförlamning ca 5 år sedan så trav tränades hon, fick alldes för mycket kraft och sattes igång alldeles för hårt efter en vila. Hon har sedan dess ridits ganska regelbundet men haft rätt mkt kraft samt vila ibland och inget har hänt. Jag tycker att det är mycket konstigt att hon får det här nu, när foderstaten haravrit den samma i nåra månader, hon rids regelbundet ca 45 min om dagen och hade ingen vilodag innan det hände, reds inte heller speciellt hårt, men tydligen så fick hon det ändå, någon mer som har varit med om samma sak?Skulle vara jätte tacksam om jag kunde få lite råd från någon som varit med om det, och hur gör man när man ska sätta igång hästen igen, brukar man göra det direkt eller har det att göra med hur kraftig korsförlamningen var?
Detta blev väldigt luddigt ser jag men jag har lite bråttom!
Detta blev väldigt luddigt ser jag men jag har lite bråttom!