korsbandsskada

aglaonema

Trådstartare
Har slitit av båda korsbanden och blivit opererad i vänster knä. Kan man nånsin sitta upp på en häst från marken igen efter det?

Ja, som regel funkar det. Nu har jag personligen inte den typen av skada. Jag fick knäskålen borttagen på 90-talet på höger ben och nu tog det lång tid att komma igång igen men behöver jag kan jag sitta upp från marken. Undviker det dock och använder pall.

Varför är det som det inte går? Om det är höger knä dessutom och inte vänster som man har i stigbygeln när man sitter upp?

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vår hund (Sankt Bernhard 75 kg, snart 3 år) har troligtvis dragit av korsbandet och vi väntar nu på tid till ortoped och ev...
2
Svar
25
· Visningar
3 646
Senast: Linda_A
·
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 257
Senast: sorbifolia
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 568
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar