korsbandsskada

aglaonema

Trådstartare
Har slitit av båda korsbanden och blivit opererad i vänster knä. Kan man nånsin sitta upp på en häst från marken igen efter det?
 
Ja, som regel funkar det. Nu har jag personligen inte den typen av skada. Jag fick knäskålen borttagen på 90-talet på höger ben och nu tog det lång tid att komma igång igen men behöver jag kan jag sitta upp från marken. Undviker det dock och använder pall.
 
Varför är det som det inte går? Om det är höger knä dessutom och inte vänster som man har i stigbygeln när man sitter upp?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Halkade i trappen förra veckan och skadade knät. Läkarens utlåtande blev skada på inre menisken. Har en tid för mrt röntgen på måndag...
Svar
6
· Visningar
473
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Hej! Vår hund (Sankt Bernhard 75 kg, snart 3 år) har troligtvis dragit av korsbandet och vi väntar nu på tid till ortoped och ev...
2
Svar
25
· Visningar
3 545
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
987
Juridik & Ekonomi Jag försöker läsa villkor i mina försäkringar men blir inte klokare. Kan man få ersättning för ärr efter operation? Jag har opererat...
2
Svar
26
· Visningar
1 276
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp