korrekt Engelska

_FiA_

Trådstartare
Snabb fråga. Kan man skriva kickin' Asses? AAlltså det korrekt att böja kickin' ass ?

Sv: korrekt Engelska

Svårt att säga utan sammanhang, men även om man menar en eller flera så brukar kick some ass funka bra. Annars är det nog korrekt att böja kicking ass till kicking asses. ;)

Rent grammatiskt är "kicking asses" korrekt :p Men i de slangtermerna med "kickin' " så tycker jag att det "låter" mer rätt att skriva "kickin' some ass" - det blir ju gångbart oavsett hur många rumpor som sparkas :D

hehe tack för svaren.. ska försöka komma på ett lagnamn till ett lag jag är med i och vi tog allas första bokstäver i namnen och det blev Asses. Så där av anledningen att jag försökte komma på ett namn.

Men om ni har ett annat förslag så shoot! :D

Det är ett westernridning-allsvenskan-lag

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur översätter man ”men tji fick jag” till engelska? Jag testade Google translate men tycker inte deras översättning är korrekt. Så jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 557
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Hur tränar en idag som vill bli hejdundrande snabb på tangentbordet? Minns att vi hade ett småkul TVspelsmässigt program (skjuta...
2
Svar
22
· Visningar
1 195
Senast: Badger
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 919
Senast: Mabuse
·
Gnägg Testar då jag är nygammal medlem. Så presentation och lite frågor 💖🦄 Snabb presentation: Fru, mamma, matte och författare. Tre hästar...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama