Körolyckor

Sv: Körolyckor

Hade han inte överlevt hade filmen med all säkerhet plockats bort från YouTube och istället legat på någon snaskig intern site med password..

Jag har faktiskt flygit i en likande stil jag med.
Men det var i en bilolycka.
Trodde det stod fel i polisrapporten om hur många meter upp och iväg jag hade flygit!:eek:

Brutna ben, avslitet knä, 57 stygn, blåslagen och en kortare tids medvetslöshet blev resultatet!

Så jag hoppas och tror att vår kamikazepilot från filmklippet sitter och skrattar åt andras flygturer idag!

Vi är liksom i en egen exklusiv klubb...:D

Gick bra? Kan man alls överleva en sådan flygtur? Han är ju ett antal meter upp i luften.
Jo han överlevde och kör likadana lopp än i dag. (vissa lär sig långsamt) Tydligen var den ena hästen inte så van och ryckte iväg i starten, vilket gjorde att grejerna gick sönder och tistelstången åkte i backen= katapult!

Förstår inte riktigt vad som är roligt i filmen du länkade till... olyckor är aldrig roliga

Den sista filmen visar verkliga coolingar!:love::bow:

Och jo, jag tyckte den var rolig!:rofl:

När man vet att en olyckshändelse har slutat väl så tycker jag visst att man kan skratta åt olyckor!
Det är någonting med människans dråplighet..

Skrattar lika mycket åt mig själv när jag vet om att jag har fått den där oförklarliga paniken i ögonen och degraderat mänskligheten till en annan nivå!

Varför kollde jag i denna tråden :eek: Vågar inte se hälften av filmerna

*en som ska köra in sin ponny*

friserhästar i körolycka. slutar lyckligt
http://www.youtube.com/watch?v=hu_jItOC3Es

Kolla alltid gjorden så den är spänd och hel:
http://www.youtube.com/watch?v=d95WLQEERHw

och en amerikansk skrämselvideo för att få upp ögonen på hur vagnshästar i staden har det. sorgligt när det händer tråkiga olyckor med trafik och hästar.
http://www.youtube.com/watch?v=caSBg-OFW-A&feature=related

Usch den sista va hemsk:cry: PÅ den andra måste ju bröstan vart otroligt dålig åxå?

Fattar inte riktigt komiken i det hela. Hästarna i samtliga filmer får förmodligen men för livet och kanske inte blir körbara igen pga trauma. Nej usch, jag har aldrig fattat den sadistiska ådran i att skratta åt människor och djur som far illa.

Det var mig en mycket negativ inställning!;)

Att en häst får TRAUMA för livet och aldrig mer blir körbar efter att tex. vagnen vält bakom den!:D

Körning är någonting av det roligaste man kan hålla på med med sin häst!
Det är det vi ska förmedla.
Inte en massa skräckpropaganda om hur oooerhört farligt det är!

Vad har du "På fötterna" när det gäller det uttalandet?
Hur många hästar har du fått ställa av efter att ni vält i skogen eller för att den har stuckit under en körtur?

Fattar inte riktigt komiken i det hela. Hästarna i samtliga filmer får förmodligen men för livet och kanske inte blir körbara igen pga trauma. Nej usch, jag har aldrig fattat den sadistiska ådran i att skratta åt människor och djur som far illa.

Så om de kraschar i ett hopphinder så skulle de få men för livet och aldrig bli hoppbara igen????
Eller i fälttävlan?? varenda häst där har väl någon gång gått omkull. Konstigt att vi alls har fälttävlan... När alla hästar har svåra trauman och inte går att hoppa mer...

Ni får väl fråga miamia härinne om macho går att köra. Han har ju vairt med om flera kracher på tävlingsbanan.

Men vindelkusken, jag reagerade likadant på tråden när jag först läste den. Men jag tittade, och insåg att man kan lära sig av att se andras misstag och kanske beundra dem som stoppar hästar och får dem lugna. Han som hoppade upp i vagnen och tog tömmarna tycker jag är en modig människa tex. Jag skulle nog ha för skakiga knän för att hoppa upp i en skenande vagn.
Och min länk tyckte jag själv hade komik i sig, när ekipaget kommer och filmaren filmar in på det trasiga , obefintliga hjulet. :) De bara kör vidare! Hehe..tufft. Undrar var de skulle? Det ger iallafall mig lite hopp om att kunna ta sig någonstans utan hjul, den dagen det hä'nder.

Hade majoriteten av våra körhästar fått traumatiska upplevelser efter div. "olyckor" så tror jag att;

1. Man hade inte lagt ner så mycket arbete, pengar och lång tid för att utbilda en häst tex. inom maraton om en vagnsvältning raserar allting inom loppet av några minuter.

2. Man skulle med alla medel byggt idiotsäkra vagnar och lagt om banorna helt och hållet om en olycka eskalerar hästens framtid som framtida haghäst!

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 189
Senast: Lars L
·
Kläder & Bli fin Förra året var jag och partnern ute och snorklade i sjön flera gånger. Det var underbart. Jag insåg dock snabbt att han i sin svarta...
2
Svar
24
· Visningar
2 444
Senast: Sel
·
Äldre Nu när vi avhandlat semifinal 1 (tråden finns kvar, fortsätt gärna diskutera där!) så är det hög tid att gå igenom semifinal 2 (går av...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
7 887
Senast: voltis
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 1 i ESC 2018 kommer här årets första INFÖR ESC-tråd! Eftersom de slutat sända inför-programmen på tv...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 108
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv