Körning ..

T

Tican

Ska köpa sällskapsshettis till mitt sto, men köra det som motion.

MEN. Jag har bara kört ett fåtal gånger, jag vet inte hur man selar, eller nånting. :crazy: Om jag åker och tittar på en häst, tycker ni jag borde gå en körkurs eller nåt innan? Eller ska jag bara be dom köra och så, och sen be nån kompis lära mig, när jag köpt häst?

Har du nån kompis som kan lära dig är ju det kanon. Då kan det ju vara bra att köpa en shettis som är lugn och snäll, och bra att köra om du ska lära dig med den.

Om du köper en välinkörd shettis och "bara" ska köra hemma så behövs nog inga kurser om du har en kompis som hjälp. Det mesta kommer man på efterhand. :)

Om din kompis kan lära dig grunderna i körning är det ju jättebra men det skadar ju aldrig att åka iväg och lära sig lite till :) För mig kostade en körlektion 40 kr (ensam i ridhuset och två tränare) :D Det behöver inte vara dyrt att åka iväg :D (dock har detta endast hänt vid ett tillfälle :crazy: :D)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
849
Senast: Cattis_E
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
R
Kläder & Bli fin Jag ska ha denhär kjolen imorgon och jag undrar om nån har tips vad som skulle passa att ha till den. Inte för jag kommer vara på nåt...
Svar
3
· Visningar
472
Senast: cirkus
·
L
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 375
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar