Korn, olika sorter

Gretha

Trådstartare
Havre vet jag att det finns flera olika sorter av men hur är det med korn? Om det finns olika sorters korn, kan man ge vilken sort som helst till häst? Det borde vara så men jag skulle ändå vilja veta vad som gäller.

Sv: Korn, olika sorter

ja det finns olika sorters korn, har inte koll på vilka men vilken sort som helst ska tydligen gå bra att ge till hästar och de har tydligan samma näringsvärde i princip..

är väl kanske främst andra orsaker som gör att det är olika sorter, tex. pris för sådden, grobarhet, tiden det tar för det att växa, hur det är att skörda..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 000
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
681
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
154
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka