Körkortsbild

pepp

Trådstartare
Tappade bort mitt körkort igår.. har beställt hem en blankett så jag kan ansöka om nytt. Det jag undrar över är bilden, kan man ta den själv eller måste man gå till nån professionell för att få det fixat?

Tappade bort mitt körkort igår.. har beställt hem en blankett så jag kan ansöka om nytt. Det jag undrar över är bilden, kan man ta den själv eller måste man gå till nån professionell för att få det fixat?

Jag vet inte om man får använda egna bilder men trafikverket (tror jag de heter? :o) har en fotoautomat som man kan ta kort i. När en kompis tappade sitt körkort gick hon bara till trafikverket, pratade med receptionisten och så fick hon ta ett nytt kort på en gång.

...var i och för sig 6 år sedan så det kan ju ha ändrats.. :idea:

Jag vet inte om man får använda egna bilder men trafikverket (tror jag de heter? :o) har en fotoautomat som man kan ta kort i. När en kompis tappade sitt körkort gick hon bara till trafikverket, pratade med receptionisten och så fick hon ta ett nytt kort på en gång.

...var i och för sig 6 år sedan så det kan ju ha ändrats.. :idea:

Ska gå förbi trafikverket imorgon och höra med dom :) får hoppas det går!

@californication Haha, gud den där har jag aldrig sett förut! Men då är jag nästan aldrig på coop heller, tack!

Jag tog nytt foto hos Trafikverket, helt klart smidigt. Kostar visserligen 80 kronor. Dock med förbehållet som Idas tar upp, kanske inte finns på din ort.

Jag tog också kort på Trafikverket. Vill man se snygg ut är det kanske inte det optimala men fördelen är att man vet att det är ett godkänt kort när man går därifrån.

Tack för alla svar :) kom precis hem från Trafikverket där jag fick ta ett (gräsligt) kort :D haha. Nu är det bara att invänta blanketterna!

Vi försökte ta ett eget häromåret (jag tog på min pappa), fick dock tillbaka det med klagomål på att bakgrunden inte var tillräckligt vit (Det var en vit vägg bakom, men den såg väl kanske lite mer ljusgrå ut än vit på fotot). Då gick han till en fotograf och fixade det, men det går nog ta själv, med riktigt bra belysning och en snajsig riktigt vit vägg bakom ;)

Foton på ID-kort, körkort och pass ska se gräsliga ut, så är det bara. ;)

Haha, så är det nog :D nu en dum fråga...
Har fått hem mina blanketter nu och då ska jag ju klistra in mitt foto på den gula delen. Kommer mitt foto komma i brevlådan här i dagarna? Fick ju inget foto med hem från transportstyrelsen...

Liknande trådar

Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
956
Senast: Fille
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 859
Senast: Oh_really
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 514
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar