Noteca
Trådstartare
Hej! Jag undrar om det är någon mer häst än min ena som inte fattar/vågar(?) stoppa huvudet ner i höhäcken när det bara kvar på botten?? Mina andra två hänger halsen över kanten och "betar" höet från botten medans den tredje försöker nå från utsidan genom att stoppa nosen mellan spjälorna, vilket inte ger någon hö alls då det ligger på botten och det är en 20-25cm hög kant runt om för att inte hovar ska fastna imellan spjälorna. Hur får jag denna korkade häst att fatta att ta ovanifrån?? Jag har tagit tag i grimman och visat att man kan ta ovanifrån och det går ju bra när jag håller i grimman och "stoppar ner" huvudet i ringen, men när jag går är det samma sak igen...
Tar det lite tid innan en häst kan räkna ut en sån sak, även om den ser att kompisarna gör på rätt sätt, eller kommer denna aldrig att fatta?
Denna krake får ju ganska mycket mindre hö än de andra genom at den inte fattar hur man tar det sista....
Tar det lite tid innan en häst kan räkna ut en sån sak, även om den ser att kompisarna gör på rätt sätt, eller kommer denna aldrig att fatta?
Denna krake får ju ganska mycket mindre hö än de andra genom at den inte fattar hur man tar det sista....