Nu har vi varit ute. Vi var ute i nästan två timmar och avverkade en dryg mil i strålande sol Det var jag, en fjordhäst med ägare (som också körde) och en som åkte med mig och hade sin travare på släp. Det var heeeelt underbart
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag har jag och Isak provat något nytt! Jag körde inlines och Isak travade bredvid Så kul det var! Idag hade jag honom bara i grimma (första gången) men nästa gång tänkte jag att han ska få dra mig. Men måste först klura på en lösning med något slags handtag i draglinorna..
Klipp finns här:
https://www.instagram.com/p/BDLgxe_THkV/?taken-by=mandiis
Det verkar som att jag är väldigt på gång, för idag har vi varit ute igen. Hade sällskap av fjording med ägare och vagn. Fick dessutom inviga min nya fina pisk som jag köpte på Eurohorse. Det är riktigt kul att ha kommit till ett stall med bra körsällskap och jag blir så himla motiverad att hålla igång körningen ordentligt. Sällskapet verkar dessutom ha gott inflytande på min persedelvård. Har torkat av selen två gånger den sista veckan
Jag ville ha en ny pisk, 10 cm längre än den jag har, men den längden var slut . Tröstade mig med en ny longerpisk och ett nytt dressyrspö istället .Jag köpte också en ny pisk. 780kr för 1,5 decimeter till på pisken.. Helt sjukt att jag köpte en ny när det skiljde så lite. Men fick testköra den på mässan när jag ändå körde, och det kändes betydligt bättre.
Idag har vi varit ute med häst på släp igen. Det är väldigt trevligt att ha dem med och jag är faktiskt lite imponerad av hästen vad duktig den är på att följa med på släp. Den har till och med lärt sig att gå in bakom vagnen när vi får möte Hoppas vi får fler turer ihop
Hur har du den fäst i vagnen då? Eller någon som håller i? Jag tänkte att min nya lilla ponny skulle få sådan träning också.
Såhär såg det ut i helgen
Köpte rep och kabinhakar som jag hakade på i bröstan och sedan en bit trädgrådsslang som "handtag". Inte den mest optimala draglinjen dock.
Men kul var det och Isak tyckte detsamma[/URL][/IMG]
Vad letar du efter?Dags att leta vagn. Är så kräsen, så det blir svårt.