Körfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Anna_ åååh vad fina och duktiga ni är! Verkligen stor inspiration för mig och min ponny. Nyfiken på vilket bett du har?

Bild på mig och Isak idag:
10649622_10152479878527637_5364393737193609734_n.jpg

Isak är ju bland det sötaste som finns <3

Det är en liverpoolstång. Körde på tredelat förut men tandläkaren sa att han slet tänderna lite och rekommenderade rakt. Vanligt rakt gillade han inte, gick bara och gapade... Men det här har liten tungfrihet och det verkar han nöjd med. Däremot kände jag inte att vi hade någon nytta av stångeffekt så jag har tömmen i stora ringen. Så man kan väl säga att det är ett rakt bett med tungfrihet...

Min fina lilla pärla gjorde sin debut på våran hemmatävling nu i slutet på september men åh så duktig hon var! Så otroligt stolt över henne! Var ju osäker in i det sista om jag skulle starta eftersom att det inte funnit så mycket tid att träna pga all planering inför tävlingen men jag gjorde det och kan inte vara gladare!

Hon var verkligen kanon, tog in hela tävlingsatmosfären otroligt bra, inte nervös och stressad alls. Vi hade två små läskiga saker under helgen tyckte hon och det var att gå ut till staketet vid dressyren där sekretariatet var för det stod massa folk där och att komma igenom starten på maraton :-P Men inga dumheter alls som inte gick att hantera, supernöjd! Vi var clearround i dressyren och i maraton men i precision så puttade vi två bollar men med tanke på att vi knappt styrt på koner så är jag supernöjd :-)

Foto: Susanne Jonsson

Foto: Susanne Jonsson

Sen igår kväll fick jag äntligen tillfälle att prova den nya rockarden(som är beg) och den kändes superbra! Jag måste bara svetsa om bågen framme på skaklarna för den var så liten så man fick nästan inte in skakelremmen. Oxå ska den målas men jag har lite svårt att bestämma mig för färg... svart eller brun velar jag mellan som det ser ut nu.

Oj vad alla är duktiga på att komma ut och tävla, jag är lite imponerad faktiskt:)
Här håller vi oss bara i skogen men är rätt nöjda med det också:D

Hösttur idag:
20141011_172648_54395dd1e087c3673cd98742.jpg

20141011_172823_54395ddd2a6b2233efa8cea2.jpg

20141011_172843_54395de69606ee57093b0136.jpg

Vovve tycker det är farligt med för hög fart så han håller en tass på bromsen för säkerhets skull:
20141011_170243_54395db8e087c3472b1bd980.jpg

Hemma efter en lååång och rolig dag=)

Jorunn och jag har nu debuterat i körning och kan nu ställa oss i gruppen "riktig" körhäst:D

Är så otroligt nöjd med dagen, målet var att jag skulle komma ihåg alla banor, det var först dressyr, edan kort paus för att sätta på skydd och väst, sedan raka vägen till presisionsbanan för att sedanraka vägen till 2 maratonhinder.

Lyckades komma ihåg allt, och vi kom inte sist utan hela 2 bakom oss:D

Men som sagt målet var inte alls att ens försöka få placering utan att enbart köra bra vägar och komma ihåg banan=)

Hoppas någon tog någon bild så ni kan få se=)

Hemma efter en lååång och rolig dag=)

Jorunn och jag har nu debuterat i körning och kan nu ställa oss i gruppen "riktig" körhäst:D

Är så otroligt nöjd med dagen, målet var att jag skulle komma ihåg alla banor, det var först dressyr, edan kort paus för att sätta på skydd och väst, sedan raka vägen till presisionsbanan för att sedanraka vägen till 2 maratonhinder.

Lyckades komma ihåg allt, och vi kom inte sist utan hela 2 bakom oss:D

Men som sagt målet var inte alls att ens försöka få placering utan att enbart köra bra vägar och komma ihåg banan=)

Hoppas någon tog någon bild så ni kan få se=)
Grattis, bra jobbat!

Nu är rockarden målad, skaklarna fixade och den är omklädd :-D

Jag tänkte klä med brunt först men kunde inte motstå min älskade rosa :-P

Vinterns projekt är att göra en till uppsättning sits som jag kan byta till om jag vill. Tänker mig då en maraton kuskkil som sitter fast i hela sätet. Och antingen svart eller brunt.

Jag har ju ett hemmabygge till rockard, men tänkte fixa en klätt ryggstöd, har en dyna till sitsen redan. Har ju bara tänkt i banorna svart eller brunt, men nu fick jag ju helt klart inspiration att ha färg! Jag älskar rosa, men funderar på rött. Nu jäklar ska jag ta mig en runda till den stora tygbutiken på väg till skolan!

Nu är jag nästan helt klar med åkvagnen. Det som behöver ordnas med nu är en kuskkil till mig, bänkarna är låga. Och Så behöver jag en dyna för bänkarna. Är riktigt nöjd över att ha byggt om två vagnar till att passa mina hästar perfekt. Första gången på flera år som jag känner att jag har både de selar och de vagnar som jag behöver, att jag inte saknar någonting.
Någon som har tips på ritning till kuskkil? Och till däckelunderlägg? Har en svärmor som är superduktig på att sy, tänkte önska mig ett gäng i julklapp..

1233995_10152767679472380_666635216519512747_n.jpg

Fin vagn=) jag känner att jag har nästan allt jag behöver i vagnfronten=)
Vill köpa DO röda släde som kostar 14000... men de får la bli till nästa vinter=)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Min häst är iväg på inkörning nu, och jag funderar på vad jag ska leta efter för "åkdon" ;) Jag kommer dels använda honom till att dra...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: Lydia
·
C
Körning Jag har funderat lite smått på att EVENTUELLT ta med min häst och flakvagn alt. rockard på två olika långturer inom kort. De kommer väl...
2
Svar
24
· Visningar
2 844
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar