Körfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Körfolkets snacktråd!

Jag kör nog veckan ut, sedan blir det vila i december. Eller ska jag köra på till det fryser och vila sedan, kluven :nailbiting: Äh, det löser sig :)

Idag har jag tömkört en sväng i skogen och sedan fick han dra ett däck i hagen. Genom lera, över is, upp och ner för en liten kulle. Han skötte sig exemplariskt!

Vad gött det är när det fungerar sådär bra :).

Jag har kört min i rockard för första gången sedan jag köpte honom. Trots att jag har kört honom hos säljaren och vet att han fungerade där, så var det väldigt skönt att ha honom i vagn på hemmaplan. Om vädrets makter är snälla så blir det en tur i morgon också.

/AA

Vädrets makter var med oss, idag blev det först en tur med rockarden och sedan ett litet test med lunningskälken som fungerade utmärkt den med :D. Sedan dog han nästan av ena hunden bakom en buske och strax därefter pga en ikeakasse *hoppsan*. Får nog bli lite prasselträning tror jag minsann..

/AA

Idag körde vi ut på riktigt för första gången vilket gick superbra=)
Hon lunkade på riktigt lugnt och vi gick förbi en massa skrämselsaker utan att hon ens reagerade.
Hästar som sprang i hagen och bockade, färgglada hinkar. en stol som bara stod på backen.
Imorgon är det våran första körlektion så det ska bli riktigt spännande0)

*kl

Börjar jobba deltid från 15 december, då hoppas jag att jag orkar bättre plus att jag kommer ha dagsljus alla vardagar och hälften av helgerna :-)

Skönt för dig, det är jobbigt när man känner enbart för att va hemma och bara vara och samtidigt får man den där gnagande känslan av att man måste göra dittan och dattan med hästarna/en.
Jag hade så i våras och det var otroligt jobbigt, de gick så långt så jag slängde ut henne på annons.
Men det var ju inte de jag ville utan problemet till mitt problem var att jag inte trivdes i stallet jag stod i. Då tappade jag hela alltet.

Nu har jag flyttat och gnistan av att få åka till stallet är så otroligt hög igen.
Så roligt=)
Och nu när vi kan köra är det ännu roligare kunna variera=)

Jag hinner inte på jobbdagarna nu. Kommer hem vid 19 och ska upp igen 3.30.

Med nya schemat är jag hemma senast 13 och åker bara en timme tidigare.

:)

Känner verkligen igen mig. Slängde ut Isak på annons för drygt en månad sen också. Men ångrade mig när den första hörde av sig.

Sakta men säkert kom motivationen tillbaka trots mörker och kyla. Är dock SÅ HIMLA GLAD att vi har ridhus där han står, det underlättar otroligt mycket.
Nu försöker jag dressyra i töm 2-3 gånger i veckan (vardagskvällar) och komma ut med vagn eller i töm lördag och söndag.

Såhär mysigt hade vi igår :D

Märktes att han inte är i helt toppkondis, men känns som det är OK nu. Försöker att inte pressa mig själv för mycket, då VET jag att jag bara tycker det är jobbigt. Så tar allt som det kommer och försöker njuta så mycket det går :)

Ibland önskar jag nästan att jag hade en shettis, det ser så underbart mysigt ut! :love:

Jag hinner inte på jobbdagarna nu. Kommer hem vid 19 och ska upp igen 3.30.

Med nya schemat är jag hemma senast 13 och åker bara en timme tidigare.

:)

Shit:crazy: sånt liv hade jag inte kunna klarat av att ha, då hade jag gått in i väggen helt klart. Även om jag inte skulel ha haft häst behöver jag mer fritid än sådär.

Strångt gjort å klara av sånt liv, ska sluta klaga på att ha för lit fritid... jobbar 07-1530:cautious:

Jag jobbar dock inte lika många dagar som man annars gör. En "vanlig heltid" är 260dgr/år (om man jobbar även röda veckodagar) och jag jobbar 218. Jobbar tre dagar och är ledig två, alltid.

Idag ska jag försöka aktivera hela flocken iaf lite grann :)

Här är en till som haft en motivationssvacka… Menthol är så sjåpig när man spänner för, och jag har varit så leds på det! När han väl är förspänd går han hur bra som helst, men fram tills dess är det så sjukt drygt… Förra veckan var jag nära att sälja honom! Sjukt frustrerande när inte förspänningen funkar, omöjligt att köra själv då ju.

Men tack vare råd och stöttning från min underbara tränare är vi på banan igen, och jag har en träningsplan! Sista träningen körde hon honom lite, och det var grymt kul att se hur fint han kan gå! Och den 2:a januari ska vi vara med på en träning för Nicke Pålson, det ser jag verkligen fram emot. Härligt med lite inspiration i vintermörkert!

KL

Var ute på körtur i går ca 35 minuter, var så himla kul, full fart ingen tvekan någonstans :) Både trav och galopp för oss. Vilken underbar liten arbetshäst jag har :love:
I morgon ska vi löshoppa lilleman mfl, ska bli kul ;)

62341_10152048087724648_674442637_n.jpg

Skulle vilja ha en flakvagn, har kanske en på g jag får låna (låter dock lite för stor så det beror på hur tung den är) annars tänkte jag bygga om den lilla kärran vi har i stallet, sätta dit skaklar så kan man sitta och åka lite samt köra vatten på den ;)

Roligt med löshoppning, jag tror hoppning är ett bra komplement för körhästar! :)

Igår tränade vi på att få herr häst att gå i vagnen frivilligt, och det går framåt sakta men säkert.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Min häst är iväg på inkörning nu, och jag funderar på vad jag ska leta efter för "åkdon" ;) Jag kommer dels använda honom till att dra...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: Lydia
·
C
Körning Jag har funderat lite smått på att EVENTUELLT ta med min häst och flakvagn alt. rockard på två olika långturer inom kort. De kommer väl...
2
Svar
24
· Visningar
2 844
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Behöver hjälp av en Uppsala bo
  • Vad gör vi? Del CCIV