Körfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Körfolkets snacktråd!

Åh vad söt han är!

Jag kan fortfarande inte ta ut mina ur hagen, det har förvisso snöat men isen under snön ligger kvar så nu vet man inte ens vart det är säkert att gå längre :( Himla skit! Och det är inte nog mycket för att bli mjukt i hagen heller, så ffa Trubbel tycker det är jobbigt när det är så hårt i backen. Kom igen nu snön!

När man bor långt upp i norr är det väl inte så förvånande, men isen hoppas man väl alltid på att slippa, snön gör ju ingenting...

Nåväl, den som väntar på något gott!

*kl*
Här börjar vi komma igång efter ponnyns långvila, igår var vi iväg och tränade för första gången :) Åkte till närmsta terrängbana, egentligen mest för att prova på vatten då herrn inte är superglad i det. Vi fick ge upp, han protesterade vilt och vägrade ens gå i med framfötterna.. Suck! Nu när han äntligen med övertalning går i vattenpölarna på grusvägarna hemma...
dsc_5567x.jpg

I överigt var det en superpigg och glad ponny som rejsade runt med öronen spetsade framåt och blandade in både korsgalopp och galoppombyten mitt i allt glädjerus :D

dsc_5455x.jpg

dsc_5462x.jpg

Jättehärliga bilder!!

Kl
Körde L en lite längre sväng mot vad jag brukar i helgen, det kändes som han behövde det. Omslaget i vädret märks verkligen på L, han är tokpigg just nu, idag när jag red bockade han och levde rövare. Just nu är han inne i en period av tonårstrots känns det som, han ifrågasätter nästan alla regler vi varit överens om hittills och jag blir faktiskt lite trött. Men snart ställer jag av honom över vintern och då hoppas jag att vi kan få några saker att falla på plats.

Idag körde vi, nu när det är hårt i backen längtar man till den nya rockarden med fjädring.
Hann sätta mig i vagnen så vart Jorunn rädd för nått och travade iväg några steg, sa lugnt Prooooo så stannade hon av och skrittade lugnt.
Så skönt att hon lyssnar trots att hon blir rädd och att hon drar och inte bockar till.

Resten av passet var hon lugn och vi travade på 3 ggr halva ridbanan varje gång=)

Det kommer väl inte hända så mkt mer nu fram till våren då jag får nya vagnen. Eftersom min vagn inte har svängel eller fjädring blir det ju bara körning på plan mark!

Alla körmänniskors bästa tips på hur man håller inspirationen uppe såhär i kallare väder?
Regn och blåst är det värsta jag vet när jag sitter i vagnen.. Har inte kört på nästan två veckor nu. Men nu verkar vädret klarna upp och det är kallt och klart.
Vad brukar ni tänka på innan ni ger er ut på en körtur i kylan?

Kan tyvärr inte säga vad man ska göra. Sitter i samma situation som du, har verkligen ingen inspiration eller tålamod att vara ute när det är skitväder. Har svårt för att vara ute själv också när det är så kallt. Jag vet inte varför.

Blä!

Jag ser fram emot körtur på skogsvägarna (när älgjakten lagt sig lite) med en termosmugg varm choklad, en yllefilt och sällskap!
Det kommer inte hända, en sån där typisk grej som aldrig blir av...:meh:

bjuder ändå på en bild från senaste körturen med vagn, min kompis hoppade av och fotade. Inte ofta vi hamnar på bild.. ;)

1426725_10151828345578335_586770314_n.jpg

946050_10151828344683335_1909403810_n.jpg

Nej det är klart men tyckte mest "synd" om dig att ni har is redan :) Det är "redan" för mig ;)

Ja, lite sällskap hade gjort underverk för motivationen! Sitter nästan alltid själv i vagnen..

Var ute en sväng idag, körde lite på åkern bakom stallet men usch vad den var bucklig och hemsk. Får väl hoppas på snö så marken blir lite jämnare!

Jag kör i paddocken när det är mörkt tycker de funkar super, sedan kan man ju fixa riktigt bra lysen med hjälp av ett bilbatteri så man nästan har lika bra lysen som bilarna har.
Då är det ju bara att tuta och köra på grusvägarna trots mörker=)
Köra med fika kommer jag göra massor även om jag är själv i vinter.
Köpa en fuskfårskinnspläd och ha att sitta påoch en skön filt att ha om benen= myspys=)

Haha! Mitt i prick :D

Kl
Måste bara få dela med mig. Idag har jag hoppat min lille skrutt uppsuttet för fösta gången!! Visserligen typ en förhöjd bom i trav, men ändå. Typ lyckligast i Sverige just nu :D

Rappe har utbildats rätt mkt och varit igång mkt i år så han fick vintervila för en vecka sen. Jag flyttar till gård i december så det kommer nog bli vila december ut..

Jag vill också ha tag i en släde :) Skulle vilja ha en som man sitter rätt högt i, kanske en sån där som är som en trilla med medar.

Köpte min begagnat, den är från 90-talet om jag inte har helt fel, så den är äldre :) Har målat om den så den ser lite fräschare ut!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Min häst är iväg på inkörning nu, och jag funderar på vad jag ska leta efter för "åkdon" ;) Jag kommer dels använda honom till att dra...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: Lydia
·
C
Körning Jag har funderat lite smått på att EVENTUELLT ta med min häst och flakvagn alt. rockard på två olika långturer inom kort. De kommer väl...
2
Svar
24
· Visningar
2 844
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar