Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl
Här är det lite stiltje, det är bara welshen som rids.
Mitt gamla russ skar av sig en bunt blodkärl och ena sidoligamenten på höger framhov för snart tio dagar sedan. Efter en mer eller mindre heroisk insats av veterinären så var såret iaf ihopsytt men ingenting i det lagat (måste göras på klinik och jag söver inte en 21-åring). Vid bandagebyte så var såret helt slutet, torrt och fint. Men det tar ändå på krafterna, har oroat mig för PC-chock varje dag osv.
Nu är hon dock färdigmedicinerad och ska "bara" boxvila tills stygnen är tagna. Hon kommer troligen inte få full funktion i hoven men den är "jämnvarm" och det ser bra ut än så länge, hon är naturligtvis ganska halt. Men är hon smärtfri och kan hänga på de andra i hagen så får hon vara kvar.
Vi plockar stygnen på onsdag.
Då ingen infektion tillstött och hoven har blodcirkulation så finns det ingenting som hindrar att hon kan gå som sällskap i tjugo år till.
Det är inte alltid man har möjlighet att åka till klinik.
Mina behöver bara vara fina i hagen Och inte ha ont.
De andra jobbar ju men om det skulle hända något så är sällskap helt okej. Är det en "ok" skada får de gå i avel.