Åh ska de vara i Vetlanda, kanske får pallra mig dit och undersöka körningen som tävlingsform
I helgen ska vi på tömkörningsträff tillsammans med andra nordsvenskar. Har varit en sådan träff för några veckor sedan och nu ses vi igen. Får se om det blir samma gäng eller kanske några nya.
Väldigt bra miljöträning, L har blivit duktig på att vistas i ridhus med andra hästar som gör andra saker och får röstkommandon. Vi åker också helt själva vilket är jättekul och lite pirrigt, senast var första gången jag åkte helt själv med häst. Vi fick testa körning med en trygg nordsvensk sist i en modern gigg där man sitter högt som man ska. Underbar känsla, mjukt och fint och vilken bra position man får. Längtar efter att använda min wagonette, otestad ännu. Har blivit lite mjäkig med körningen, det är ju inget jag sysslat med innan förutom att kört jag ponny lite efter bästa förmåga som barn. Det känns helt enkelt motigt att spänna för, men att sitta i vagnen är härligt då hästen egentligen går bättre framför vagn än i ridningen. Men har blivit lite harig och lat, bara sådär. Måste nog bara sparka mig över tröskeln.