Köra till Danmark och börja jobba där.

Kaki

Trådstartare
Jag hoppas att jag la tråden rätt, annars får moderatorn gärna flytta på den :)

Ja, vad är det man måste göra innan man kan börja jobba i Danmark? Eller är det bara att åka över bron och jobba direkt? Jag ska eventuellt börja i ett utbildnings-tillridnings-tävlings-stall i höst och har redan nu börjat fundera på det praktiska...

Tänkte skicka ner hästen med ett transportföretag och själv köra bil med transporten full med grejer. Får man flytta hästar mellan Danmark och Sverige hur man vill eller måste de stå i karantän och besiktas eller något sådant? Får man köra en hästtransport med "hästtransportskyltar" även om det inte är någon häst i, utan bara typ banankartonger. Eller måste jag plocka ner skyltarna?

Tacksam för alla svar jag kan få! :)

Sv: Köra till Danmark och börja jobba där.

Ingen som vet något om att jobba utomlands eller köra med transport utan häst i?

du behöver inte ta bort skyltarna, jag använder min transport till att köra allt möjligt i, flyttlass, hö osv. och skyltarna sitter alltid där dom ska.

Hej
Fackligt och anställningsmässigt är det stora skillnader mellan Sverige och Danmark. Man har olika sjukförsäkringsregler och när det tex gäller föräldraledighet så ligger de några år efter Sverige.

Arbetsförmedlingen har speciella kontor för utlandsjobb som borde kunna hjälpa dig.

Okej, tack för svaren :) Ska försöka hitta ett sådant kontor :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 341
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 873
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 204
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
9 271
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar