Sv: Köra in

kan inte rekommendera den till din stora ponny, då det är väldigt klent, speciellt brösta o baksele. Satsa på något rejälare om du kan unna dig det.
har sett den i verkligheten, selen alltså.

...allt annat :)

equilex har flera trevliga modeller att välja på, driveout.se har även de fina körselar till vettiga priser.
idealselen från börjes är en mycket bra sele som duger till allt. Den har snabbkoppling till skaklarna så de passar alla vagnar och är lätta att få av och på. Det kan vaa skönt vid inkörningar med.

selar.se har en billig sele som är rejäl och med snabbkoppling.

jodå :) gå in på selar, sen på finsele så hittar du dem. den heter deluxe men det är ideal i holland som tillverkar dem. Selar.se har även ideals sortiment. Du kan kika där.

;) Alla finselar heter väl Deluxe ?
I vilket fall , vad är Ps , Fs osv ?
Men den på selar.se , hur vet man vilket pris som gäller ? *Inte alls frågvis*

Senast ändrad:

Sh, Ps, Cs och Fs är storlekarna. (Sh=Shetland, Ps=Pony size, Cs=Cob size, Fs= Full size) Alla heter deluxe men dom är uppradade efter storlek och först är det parselarna och sen enbetsselarna. I det första inlägget jag skrev länkade jag till denna sele (första länken) fast hos en annan återförsäljare.

priser utgår från strl, där full eller xfull är dyrast. du ska ju ha cob tror jag.

priserna på selar.se ser ut såhär för dig.

basicsele: 5000:- det är en bra sele, finns med snabbkoppling!
Idealsele 5600:- snabbkoppling, rejäl. jag har en sån just nu på nordisen.

Detta kanske är för mycket pengar för dig just nu, och då finns det ju andra alternativ, kanske syntet. Just pfiffs billigaste tycker jag du ska hålla dig undan, de är väldigt lätta och tunna, och har så smal baksele och brösta.

ps är ponnysize fs är fullsize :) cob är cob.

Nussikan; Okej , tack så mycket !

SF; Tack så mycket ! Vet du någon bra syntetsele som du kan rekomendera ? *:devil: slippa smörja*

Jo , och sen undrar jag om man kan ha ett vanligt träns eller om man "måste" ha skygglappar osv. ?

Du måste absolut inte ha skygglappar men ett riktigt huvudlag är bra då det är viktigt att det håller om något skulle hända, bra läder och dubbelsytt :)

Okej , då vet jag det också :D

Den här tedexselen , är den en dåligt alternativ ? Annars verkar debut bra också :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 582
Senast: Ceta
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 802
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 453
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII