A
artchie_1997
Nu tycker jag synd om gamlingen , snart 26 år. Han rids ca. 1 gång i månaden, ALLDELES FÖR LITE, och då jag är alldeles för lång och tung (182 cm, ca. 70 kg) för honom, D-ponny, tänkte jag istället börja köra med honom.
Han är inkörd sedan tidigare och jag går nu på naturbruksgymnasiet inriktning häst där vi får lära oss att köra in häst, köra och allt som hör till.
Men det dröjer ju länge innan min utbilning är klar, så jag tänkte börja lite innan. Känner jag att jag inte klarar av det så väntar jag. Men vad skulle jag nu behöva som "startpaket"?
Tänkte köpa rockarden från börjes för 3475kr. Bra/dålig?
Vad för slags sele behöver jag? Det kommer inte att bli mycket körande då jag har en häst till som behövs ridas.
Loksele/travsele/bröstsele?
Behövs en baksele? Kan ju alltid vara bra, det är ganska mycket backar här....
Tacksam för allt ni kan komma på
Han är inkörd sedan tidigare och jag går nu på naturbruksgymnasiet inriktning häst där vi får lära oss att köra in häst, köra och allt som hör till.
Men det dröjer ju länge innan min utbilning är klar, så jag tänkte börja lite innan. Känner jag att jag inte klarar av det så väntar jag. Men vad skulle jag nu behöva som "startpaket"?
Tänkte köpa rockarden från börjes för 3475kr. Bra/dålig?
Vad för slags sele behöver jag? Det kommer inte att bli mycket körande då jag har en häst till som behövs ridas.
Loksele/travsele/bröstsele?
Behövs en baksele? Kan ju alltid vara bra, det är ganska mycket backar här....
Tacksam för allt ni kan komma på