Köra in 17 åring?

L

linneaforss

Vi har ett polskthalvblod, jätte maffig! kraftig i typen, men väldigt smidig!, har tränat dressyr för instruktör regelbundet i många år.
Nu funderar eller, jag skulle vilja köra in henne, hon har varit inkörd som ung, det gick jätte bra och hon älskade det, men så fick hon en skackel i sidan och blev rädd.
Sen dess har ingen vågat köra henne, ( detta hände hos förra ägarna när hon var ung) Hon är i dag 17 år, jätte lungn och snäll, på alla vis, lydig är hon med.
Tror ni det är någonting att köra in?
Hon skulle bli perfekt körhäst!

Vart ska man vända sig i så fall? vill helst lämna bort henne på inkörning.

tacksam för tipps

Sv: Köra in 17 åring?

Du kan lämna den till mig. 17 år är en utmärkt ålder att köra in en häst;)
Man bör börja med att göra en bedömning av hästen och se hur pass den reagerar på linor och lösa skaklar och efter det utvärdera hur lång tid man tror att det kommer att ta. Då kan du ta ställning till om du tycker att det är värt det!
/M

Sv: Köra in 17 åring?

miamiamia skrev:
Du kan lämna den till mig. 17 år är en utmärkt ålder att köra in en häst;)
Man bör börja med att göra en bedömning av hästen och se hur pass den reagerar på linor och lösa skaklar och efter det utvärdera hur lång tid man tror att det kommer att ta. Då kan du ta ställning till om du tycker att det är värt det!
/M

Okej, hur mycket erfarenhet har du då? vart håller du till?

Liknande trådar

Körning Jag har ett kallblodssto på 19 år som jag har ägt i drygt 15 år. Hos sin tidigare ägare kördes hon men var med om en olycka och såldes...
Svar
4
· Visningar
2 707
Senast: Effie
·
Körning Någon som gjort det? Min häst är kolugn, inte bakskygg och 11 år gammal. Jag har funderingar på om det går att köra in henne, dels för...
Svar
15
· Visningar
5 786
Senast: Gisburne
·
Körning Jag har en 7-årig halvblodsvalack som jag ridit sedan han var 3 år. Jag har nu själv problem med bäcken och höfter och kan inte rida som...
Svar
5
· Visningar
958
Senast: MiaMaria
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix