Sv: Köra hästtransport
Vilken kanonpappa!
Har tänkt att göra så även när mina barn tar kort,för jag vet själv hur feg och låst jag var! Till slut tröttnade min dåvarande man,så han lärde mig att köra! Man behöver ju inte köra med transport första gångerna,en vanlig kärra och sen fortsätta med större släp!
Min yngsta dotter kör med traktor och släp i skolan,så hon har ju iaf liiite vana! Men den äldsta,henne ska jag köra hårt med!
Jag hade en pappa som tvingade mig att köra med släp redan under övningstiden...........vi hade släpet på en av familjens bilar och tog en runda i princip varje kväll.
Han tvingade mig att backa och efter ett par veckor kunde jag backa runt hörn och tom in i ridhuset mellan smala dörrar.
Jag kommer ihåg att jag var arg och ibland grät av ilska men han bara gnatade på att : - Du får inte köra häst om du inte kan klara dig ur alla situationer inklusive backning helt själv!
Nu är jag honom evigt tacksam.Jag brukar hjälpa andra som kommer till ridhuset att backa eller hjälper andra på tävlingar att backa med transporten.
TACK PAPPA!
Vilken kanonpappa!
Har tänkt att göra så även när mina barn tar kort,för jag vet själv hur feg och låst jag var! Till slut tröttnade min dåvarande man,så han lärde mig att köra! Man behöver ju inte köra med transport första gångerna,en vanlig kärra och sen fortsätta med större släp!
Min yngsta dotter kör med traktor och släp i skolan,så hon har ju iaf liiite vana! Men den äldsta,henne ska jag köra hårt med!