Köpte sadel på Island - åtalas för tullbrott

Sv: Köpte sadel på Island - åtalas för tullbrott

Hoppas för kvinnans skull att sadeln var värd det...

Varför koncentrear de sig inte på mer allvarliga saker?

Många bäckar små blir en stor å. Inkomst till staten kallas det för.

Varför koncentrear de sig inte på mer allvarliga saker?

Det gör dom nog oxå. Och varför skulle dom inte stoppa henne med en sadel som borde ha tullats från första början? Bara för att det va en sadel???
Ska man importera en sådan dyr,lite större sak så tycker jag att man borde kolla innan vad som gäller

*kl*
Jag tycker det låter idiotiskt. Tull för en sadel vad händer om man köper en klocka och har i bagaget (rolex tex) kostar bra mycket mer än sadeln och ingen kan veta om den var inköpt innan resan eller under. Löjlerier för att Reinfeldt ska få behålla sin lön inget annat.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 417
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En kvinna från Göteborg lurade människor på tusentals kronor – via Facebook. Nu står hon åtalad för bedrägeri. ”De betalade i tron att...
Svar
0
· Visningar
959
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En kvinna ska ha stulit en stor mängd hästutrustning från en gård hon tidigare arbetat på. Nu åtalas hon vid Halmstads tingsrätt för...
Svar
1
· Visningar
570
Senast: MissFideli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fem män och en kvinna från Lidköping med omnejd åtalades i dag i en större narkotikahärva. Fyra av dem misstänks för grovt...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama