Köpt unghäst

Thunder

Trådstartare
Och plötsligt blir jag förvirrad ! :o

Han är 4 nu i April och är en f.d galoppör ..

Jag har mest ridit i skogen men känner nu att det är dags att ta tag i saker och börja jobba han lite .. Men när jag tänkte det så blev jag helt tom i huvudet och tänkte "var ska jag börja" :eek:
 
Sv: Köpt unghäst

Hur pass mycket riden är han? Kan han start och stop bara eller? Kan han gå i form?
 
Sv: Köpt unghäst

Och plötsligt blir jag förvirrad ! :o

Han är 4 nu i April och är en f.d galoppör ..

Jag har mest ridit i skogen men känner nu att det är dags att ta tag i saker och börja jobba han lite .. Men när jag tänkte det så blev jag helt tom i huvudet och tänkte "var ska jag börja" :eek:

Han är riden längre än motsv halvblod i ålder. Men se honom som en unghäst som är grundriden. Tex har ju ingen suttit och jobbat så du ska successivt sitta mer och mer men ta det en bit i taget.

Var noga med att lära in grunderna, även om han är riden.

Ta hjälp av tränare, och gå inte för fort fram för att den är riden och har lätt för se, vilket den med all säkerhet har det är ju ett fbl.:)
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
359
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 049
Senast: Emro
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 023
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 664
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp